הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
היסטוריה בטוקיו: ניצחון מרהיב של נבחרת ישראל 4:1 בג'ודו על רוסיה הבטיח לישראל את מדליית הארד הקבוצתית
מדליה שנייה לנבחרת האולימפית של ישראל לאחר ניצחון 4:1 על ענקית הג'ודו הרוסית - שגיא מוקי: "הכל התחבר, יש לנו נבחרת גדולה, ייצגנו את ישראל, אחדותנו ניצחה"

אגדות בחליפות.

לאחר שבוע אכזרי, ביום האחרון, בתחרות הקבוצות הלאומיות והיוקרתית של הענף האולימפי המוביל בישראל, לאחר שנבחרת ישראל זכתה לקיטונות ביקורת על 12 ה"כמעטים" שלה, הבחורים והבחורות התעלו על עצמם והביאו מדליה היסטורית לישראל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נבחרת ישראל לאחר זכייתה במדליה (צילום: אורן אהרוני)
 
הניצחון הקבוצתי 4:1 הושג לאחר שבקרב הראשון עלתה גילי שריר מול מדינה טאימזובה, מדליסטית הארד הרוסייה.
 
הרוסייה החבוטה עם פנס בעינה סיפקה ווזארי נפלא דקה לתוך תוספת הזמן של ניקוד הזהב והעלתה את רוסיה ליתרון 0:1 בענף האהוב ביותר על מנהיגה ולדימיר פוטין.
 
אך לאחר ההפסד הקשה הייתה זו סדרת ניצחונות שהביאה את המדליה.
 
 
 
לאחר הניצחון (צילום: רויטרס)
 
שגיא מוקי, עלה מול מיכאיל איגולניקוב. הרוסי שלט בקרב אך מוקי הפעלתן והחתולי הצליח להפתיע עם איפון נפלא בשניות הסיום כדי להשוות ל-1:1 ושחרר זעקת שמחה.
 
 
 
שגיא מוקי לאחר הניצחון שהחל את הרייס למדליה (צילום: אורן אהרוני)
 
לקרב הבא עלתה רז הרשקו נגד אלכסנדרה באבינצבה - הישראלית פשוט שלטה בקרב מהרגע הראשון עם שני תרגילים מוצלחים ותוך 45 שניות - בקרב קצר במיוחד העלתה את ישראל ל-1:2.
 
פיטר פלצ'יק שהתאכב על כך שלא הגיע לקרב על מדליה המשיך את הרצף עם ניצחון בניקוד זהב על טמרלאן בשאייב הכבד ממנו בהרבה - בעצמו מדליסט אולימפי.
 
 
 
פיטר פלצ'יק לאחר הניצחון (צילום: רויטרס)
 
את הקרב האחרון סיימה תמנע נלסון לוי עם איפון על יריבתה הרוסייה ובשלב זה צהלות השמחה של מאמני הנבחרת אורן סמדג'ה ושני הרשקו פרצו בשאגות שמחה.
 
כוכב הנבחרת שגיא מוקי אמר "התכוננתי לקרב קשה, אלוף אירופה, קטגוריה מעלי, ידעתי שאם אתן את הנשמה והלב אעשה זאת, האמנתי נכנסתי וזה קרה, ובמיוחד אחרי השבוע הקשה שהיה, זה רק מראה על איכות הנבחרת, הכל התחבר, יש לנו נבחרת גדולה, ייצגנו את ישראל אחדותנו ניצחה".
 
תמנע נלסון לוי - "כל אחד נלחם ונתן את הנשמה וראינו מה הנבחרת שווה"
 
פיטר פלצ'יק אמר "אני הסלייר של הקינג סלייר, המתחרה המטורף הזה הוא כמו קוביה קטנה מאוד יציב, מדליסט אולימפי, האסטרטגיה היתה לכתוב אותו כל רגע בקרב, לא לתת שנייה של מנוחה, אורן סדג'ה הכין אותי לקרב והוצאתי את התכנית לפעולה.. ניצחנו את אחת הנבחרות החזקות בעולם, זו מעצמת על, בכל משקל יש להם 20 ספורטאים שיכולים להיות אלופי אירופה".
 
אחד הכלים שהביאו את הניצחון היה העובדה שהצוות המקצועי הישראלי בחר לשים מול מתחרים כבדים וגדולים ברוב המשקלים, מתחרים קטנים וזריזים מהם מה שהעניק זריזות טקטית על פני משקל אסטרטגי במרבית הקטגוריות.
 
היתה זו השנה הראשונה אי פעם שהתקיימה תחרות ג'ודו קבוצתית באולימפיאדה.
 
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE