הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חאבייר (צ'יצ'ריטו) הרננדס - החלוץ שכובש את ליגת ה-MLS
על המסע של שיאן הכיבושים המקסיקני כל הדרך מגוודלחארה דרך מנצ'סטר יונייטד ועד לליגה האמריקנית. איך תחילת העונה הנפלאה במדי גלקסי עשויה להתפתח, וגם על הניפוי מסגל הנבחרת

בחודש ינואר האחרון הצטרף חאבייר הרננדס הידוע בכינויו צ'יצ'ריטו בקול תרועה רמה לשורותיה של קבוצת "ל.א גלקסי" (L.A GALAXY) הציפיות מהחלוץ המקסיקני הבינלאומי, שכבר כבש את אירופה בעבר במדי מנצ'סטר יונייטד, ריאל מדריר ובאייר לברקוזן, היו בשמיים. צ'י'צריטו לא איחר לספק את הסחורה וכבר עתה, לאחר 15 משחקים בלבד, מאזנו עומד על 10 שערים (שני לראול רוידיאז מסיאטל סונדרז) ו-2 בישולים. כך, בממוצע צ'יצ'ריטו מעורב בשער עבור הגלקסי כל 72 דקות (!).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

אז מי הוא בעצם האפונה הקטנה?

בזירה הבינלאומית צ'יצ'יריטו נחשב בעיניי המקסיקנים לאליל. עם לא פחות מ-52 שערים (שיא כל הזמנים) ועם מורשת משפחתית הקשורה בטבורה לנבחרת, אין פלא שהוא נחשב בעיניי רבים לאחד מגדולי הכדורגלנים ששיחקו באצטדיון האצטקה הלאומי, כאשר שמו נקשר לא פעם לגדולי שחקני מקסיקו לאורך ההיסטוריה כמו הוגו סאנצ'ז, רפא מרקז, לואיס גרסיה, ג'ארד בורגטי ולואיס הרננדס.

חאבייר הרננדס נולד בשנת 1988 בגוואדלחרה (מקסיקו) לאביו (גם הוא חאבייר הרננדס) שזכה לשחק עבור נבחרת מקסיקו בעבר בעמדת הקשר. כינויו של האב אל צ'יצ'רו (האפונה) דבק בו בשל עיניו הירוקות. צ'יצ'ריטו (האפונה הקטנה) לא ירש מאביו את גוון העיניים, אך הצליח לשמור על התהילה המשפחתית, לפחות על המגרש, ובמדי ה"אל טריי" כמובן (שיאן כיבושי הנבחרת בכל הזמנים).

גם סבו של צ'יצ'ריטו, תומאס בלטסאר, שיחק במדי הנבחרת הלאומית ונחשב בזמנו לאחד מכוכביה הגדולים של הנבחרת. צ'צ'ירטו חתם על חוזהו המקצועי הראשון בגיל 15 בלבד באחת מקבוצות הכדורגל הפופולריות ביותר במקסיקו, קבוצת C.D. Guadalajara, המכונה "צ'יבאס" איתה זכה באליפות האפרטורה, הליגה הבכירה במקסיקו.

 

(צילום: רויטרס)

 

צ'יצ'ריטו כובש את אירופה

עלייתו המטאורית של צ'צ'יריטו המשיכה, כאשר בגיל 21 הצטרף לשדים האדומים עימם שיחק בין השנים 2010-2014, ובמהלכם זכה פעמיים באליפות הפרמייר ליג (2011-11, 2012-13), בגביע מגן הקהילה (2010) ובמקום השני במפעל היוקרתי ליגת האלופות (2010-11) שם הפסיד רק בגמר לברצלונה הגדולה של פפ גווארדיולה ומסי. בשנת 2010 זכה צ'צ'יריטו בפרס שחקן השנה על שם סר מאט ביסבי, פרס שנבחר על ידי אוהדי הקבוצות. הקדנציה ב"שדים האדומים" הסתיימה עבור צ'צ'יריטו עם מספרים מרשימים עם 157 הופעות, 59 שערים ו-20 בישולים, כאשר בממוצע מעורב בשער עבור קבוצתו כל 105 דק (!).

בעונת 2014-15 יצא צ'צ'יריטו להשאלה לריאל מדריד הגדולה איתה זכה בגביע העולם למועדונים. צ'יצ'יריטו כבש למדי הבלנקוס 9 שערים ובישל עוד 9 פעמים ב-33 הופעות. בהמשך שיחק שתי עונות במדי באייר לברקוזן מהבונדסליגה כשבסיומן חזר לפרמיירליג לשלוש עונות נוספות במדי ווסטהאם. בשנת 2019 עבר הרננדס לסביליה מהליגה הראשונה בספרד עימה הוסיף גביע נוסף לארונו, כאשר זכה בליגה האירופית בעונת 2019-20.

 

(צילום: Shutterstock)

 

על אף הפופולריות הרבה לה זוכה ברחוב המקסיקני, צ'יצ'יריטו לא זומן להרכב הנבחרת הלאומית בטרוניר הגולד-קאפ שנערך בימים אלו. לפי דיווחים הוא נופה מהסגל בעקבות עונש שספג מההתאחדות המקסיקנית בשל ריבוי עבירות משמעת שביצע בעבר. מאמן הנבחרת טאטא מרטינו (אשר אימן בעבר את ברצלונה) טען כי הסיבה לניפוי מסגל הנבחרת היא מקצועית בלבד. ככל הנראה מיעוט הדקות שזכה לקבל בהרכבה של סביליה השפיעו על זימונו למדי הנבחרת הלאומית.

גם מחוץ למגרש צ'יצ'יריטו זוכה ללא מעט תשומת לב. הוא נשוי לבלוגרית ולדוגמנית האוסטרלית המפורסמת שרה קוהאן ושמו נקשר לא פעם לפרשיות "צהובות" עם אשתו. אך לצד פרשיות אלו, צ'צ'יריטו מפנה מזמנו לשמש בתפקידו כשגריר של יוניצף העולמית.

אז מה הביא את האפונה הקטנה לנדוד כל הדרך מהכדורגל האירופי לליגת הMLS-? הסיבה העיקרית נעוצה ככל הנראה בהחלטת הצוות המקצועי של סביליה להעדיף חלוצים אחרים בהרכב כמו לוק דה-יונג, בעוד שצ'יצ'יריטו נדחק פעמים רבות לספסל. בראיון שסיפר ל-ESPN לאחר חתימתו על החוזה בל.א גלקסי, סיפר צ'יצ'יריטו ששילוב בין ההזדמנות, הפוטנציאל והזמן המתאים, אלו שהובילו אותו לבצע את המעבר לליגת האמריקאית. צ'יצ'יריטו דחה את הביקורת כלפיו שהוא אינו ברמה המתאימה וכי הצטרפותו לליגת ה-MLS מהווה רק תחנה אחרונה בדרכו לפרישה מכדורגל מקצועני. הררנדז סיפר כי הוא מתרגש לשחק בליגה האמריקאית ומטרתו בראש ובראשונה היא לשחק כדורגל, הדבר שכל כך טוב בו ומעולם לא עזב אותו. סיבה נוספת שייתכן והשפיעה על החלטתו לשחק בגלקסי היא ריבוי האוהדים המקסיקנים שתומכים במועדון.

מי שצפה בעבר בקוסם המקסיקני יווכח גם כעת כי מגע הקסם שלו בכדור לא נעלם עם השנים. כשמביטים בעשרת שעריו העונה (נכון לכתיבת שורות אלו), ניכר כי כל התכונות שהפכו אותו בזמנו לאחד מהחלוצים המאיימים ביותר באירופה, עדיין קיימות. בשער הראשון שכבש העונה במחזור הפתיחה נגד אינטר מיאמי קיבל צ'יצ'ריטו את הכדור בתוך הרחבה עם הגב לשער, ובסיבוב שכל כך אופייני לו גלגל את הכדור לרשת. בשערים אחרים שכבש ניתן לזהות את חכמת המשחק שאפיינה אותו, מיקום מעולה ברחבה בין שחקני יריב, תנועות עומק ללא כדור, הטרדות של הבלמים שמלווים אותו, נחישות אין-סוף ומהירות שגם בגיל 33 מביכה את ההגנות.

אז מה אנחנו צפויים לראות בהמשך העונה מהאפונה הקטנה? עד כה הקדנציה ב-MLS התחילה לא רע עבורו. עם זאת, הקריירה של ציצריטו תמיד סבלה מחוסר יציבות ועל כן קשה לצפות האם יצליח לשמר את היכולת הנהדרת שלו מהמחזורים הראשונים של העונה. כעת לאחר שהפסיד מספר משחקים בשל פציעה נותר לקוות שיחלים ממנה במהרה וישוב לשורות הגלקסי לרגש את הקהל. מה שבטוח משעמם לא יהיה.

 

מאת: עמוס פסטרנק - כתב אורח במערכת 'היברו ניוז'

לשאלות ותגובות: [email protected]

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE