הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מובטלים תובעים את המושל דה-סנטיס ודורשים: החזר את מענק הסיוע
עשרה בני אדם תבעו את מושל פלורידה, אשר ביטל את התוכנית שסיפקה דמי אבטלה שבועיים למחוסרי עבודה, בטענה כי "הפר את החובה החוקית שלו"

אמריקנים מובטלים מפלורידה הגישו אתמול (ראשון) תביעה נגד המושל רון דה-סנטיס, וזאת בדרישה להחזיר את תוכנית הסיוע למגפת הקורונה אשר סיפקה דמי אבטלה בסך של כ-300 דולר בשבוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל פלורידה, רון דה-סנטיס (צילום: רויטרס)

 

בתלונה שהוגשה בשמם של עשרה תושבי פלורידה אשר איבדו את עבודתם, בהם שלושה עורכי דין, טענו כי המושל דה-סנטיס, כמו גם מחלקת ההזדמנות הכלכלית בפלורידה והמנהל שלה דיין נשר, הפרו את "החובה החוקית והמשפטית שלהם להבטיח הטבות למובטלים" על ידי הפסקת הסיוע.

המתלוננים מבקשים מבית המשפט צו חירום שיאלץ את הממשל בפלורידה להחזיר את ההטבה באופן מידי עד להכרעה בתיק, וכן לשלם רטרואקטיבית על ארבעה שבועות מאז הסתיים הסיוע. "מובטלים בפלורידה זקוקים להטבות האלה כדי לשלם הוצאות מחיה בסיסיות, כמו שכר דירה, שירותים, מזון ותרופות", נכתב בתביעה.

פלורידה היא אחת מ-26 מדינות – שכמעט כולן מובלות על ידי מושלים רפובליקנים – שהחליטו לסיים בטרם עת את אחת משלוש תוכניות פדרליות לסיוע למובטלים, שהעניקה 275 דולרים נוספים בשבוע, וזאת בנוסף להטבות הממלכתיות הרגילות.

תושבים מובטלים באינדיאנה, טקסס ומרילנד, גם הגישו תביעות נגד המדינות בגין ההפסקה המוקדמת של תוכנית הסיוע. שופטי אינדיאנה ומרילנד קבעו כי על המדינות להמשיך ולשלם את הכסף לתושבים מחוסרי עבודה.

התוכנית, אותה יצר הקונגרס במארס 2020 והיא הוארכה פעמיים מאז, הייתה אמורה להסתיים רק ב-6 בספטמבר השנה. בערך 4 מיליון בני אדם יאבדו את הסיוע הפדרלי.

מחוקקים רפובליקנים האשימו את תוכנית הסיוע בגידול האיטי של מחפשי ומוצאי עבודה שנרשם בחודש אפריל ומאי, אם כי כלכלנים הצדיקו זאת במחסור בטיפול בילדים ובחשש מהקורונה.

כאמור, דמי האבטלה במדינה מסתכמים ב-275 דולר בשבוע, ועם התוסף הפדרלי האמריקנים מקבלים דמי אבטלה של כ-600 דולרים בשבוע. מדובר בכ-31,000 דולר בשנה.

הנשיא ביידן והמפלגה הדמוקרטית דחו את הרעיון לפיו אמריקנים בוחרים להישאר בבתיהם ולקבל דמי אבטלה, במקום לחזור לעבודה. ובכל זאת, ביידן הדגיש כי המענקים יסתיימו בספטמבר כמתוכנן, למרות שחלק מחברי מפלגתו מעוניינים להפוך את הסיוע לקבוע. "זה יפוג בעוד 90 יום", אמר ביידן לאחרונה, "וזה הגיוני".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE