הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כתום, מתוק, ומרענן: יום המנגו הבינלאומי
היום הוא יום מיוחד, כזה שמוקדש כולו לאחד הפירות הטעימים בעולם, המנגו. פרי עסיסי ומתוק שמגיע אלינו מאזור טרופי בהודו וסין. במיוחד לכבוד היום המיוחד, ריכזנו עבורכם שלושה מתכונים משגעים, בהם מנגו הוא לגמרי הכוכב

אם לרגע היה לכם ספק, את יום המנגו הבינלאומי חוגגים כמובן באכילת מנגו. אך מעבר לקניה ואכילה של מנגו, כך כפי שהוא, קיימים לא מעט מתכונים ששמים את הפרי המתוק במרכז הבמה. מצאנו שלושה מיוחדים וטעימים כאלה. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


1. עוגת אורז בסגנון הודי עם זעפרן, הל ומנגו

חומרים: 

כוס אורז עגול

2  כוסות מים 

כוס שבבי קוקוס 

כוס סוכר 

כוס חלב 

1/4 כפית הל טחון 

3 טיפות מי ורדים 

8 חוטי זעפרן 

1 מיכל (250 מ"ל) שמנת מתוקה 

3 ביצים 

להגשה: 

2 כפות סוכר דמררה 

2 יחידות מנגו פרוסות לפרוסות דקות

הוראות הכנה:

מביאים לרתיחה בסיר מים עם אורז, מנמיכים את הלהבה ומבשלים כ-20 דקות ללא מכסה תוך כדי ערבוב מדי פעם עד שהאורז רך והנוזלים נספגים. מצננים, מוסיפים שבבי קוקוס ומעבירים למקרר לשעתיים לפחות. מחממים תנור ל-150 מעלות. מחממים בסיר נוסף סוכר, חלב, הל, מי ורדים וזעפרן תוך כדי ערבוב עד שהסוכר נמס והזעפרן מתמוסס. יוצקים על האורז המוכן ומערבבים. טורפים ביצים ושמנת בקערה נפרדת, יוצקים על האורז ומערבבים. מעבירים את התערובת לתבנית פיירקס. אופים 40 דקות עד שהתערובת מתייצבת, אבל מרכזה עדיין מעט רוטט. מצננים ומעבירים למקרר לשעתיים לפחות. להגשה מסדרים על מאפה האורז פרוסות מנגו בצורת רעפים מהחלק החיצוני פנימה (כמו פרח) כך שיכסו את פני העוגה. מפזרים סוכר דמררה ומשחימים תחת גריל חם כ-5 דקות. אפשר גם להשתמש בברנר.

2. קציפת דבש עם פירורי עוגה ומנגו

חומרים:

3 דפי ג'לטין 

6 חלמונים 

70 גרם סוכר 

200 גרם דבש 

500 מ"ל שמנת מתוקה 

1 כפית מלח 

לפירורי עוגה: 

200 גרם עוגת דבש ביתית או קנויה, או עוגה בחושה בכל טעם אחר שאוהבים

הוראות הכנה: 

שמים את עלי הג'לטין במי קרח ל-10 דקות עד שהם מתרככים. סוחטים היטב ושומרים בצד. מבשלים את הדבש בסיר בינוני מעל להבה בינונית-נמוכה כ-5 דקות עד שהוא מקבל צבע חום כהה. לא להיבהל, הוא ירתח ויקציף. מעבירים לקערה חסינת חום. מחממים באותו הסיר שמנת מתוקה עד סף רתיחה ומיד מוסיפים את הדבש, מערבבים היטב ומסירים מהאש.  טורפים חלמונים, סוכר ומלח בקערה נפרדת. מעבירים מעט מהדבש החם ומוסיפים לתערובת החלמונים, מערבבים וחוזרים על הפעולה עוד פעמיים להשוואת טמפרטורה ואז מעבירים את כל תערובת הדבש אל הביצים.  מחזירים לסיר ומבשלים על אש קטנה תוך ערבוב עד שהתערובת מגיעה ל-85 מעלות צלזיוס. אם אין מדחום מכניסים כף עץ לתערובת, מוציאים ומעבירים אצבע על התערובת שעל הכף ליצירת מעין שביל. במידה והשביל לא נסגר במהירות התערובת מוכנה. במידה והוא נסגר במהירות מבשלים עוד דקה או שתיים. מורידים מהאש ומוסיפים את עלי הג'לטין המרוככים. ממתינים כמה שניות ומערבבים היטב עד שאין גושים. מסננים לקערה או כלי חסין חום (להיפטר משבבי ג'לטין שהתגבשו), מכסים ומצננים. שומרים במקרר לילה.

מכינים תחתית: מחממים תנור ל-120 מעלות ומרפדים תבנית תנור בנייר אפייה, מפוררים עוגה בחושה לתוך התבנית ואופים חצי שעה עד שהפירורים מתחילים להתקשות אך לא משנים את צבעם. מוציאים מהתנור ומניחים להתקרר. לאחר שהפירורים התקררו, אפשר לשמור בכלי סגור עד חודש. מקציפים 200 מ"ל שמנת מתוקה לקצפת יציבה. מוציאים את תערובת הדבש מהמקרר ומקציפים לקרם חלק. מקפלים את הקצפת לתערובת הדבש, ומעבירים לשק זילוף עם צנתר עגול או ללא צנתר. מזלפים שכבה של כ-2 ס"מ ב-6 כלי הגשה אישיים. מפזרים מעל שכבת פירורי עוגה. מזלפים שכבה נוספת של קציפה, מעליה שוב מפזרים פירורי עוגה ומסיימים בשכבה דקה של קציפה. משאירים כ-1 ס"מ רווח בין הקציפה לבין שולי הכלי. קולפים מנגו, נפטרים מהקליפה וושמיכים לקלוף גם את החלק האכיל והכתום ליצירת פסי מנגו דקים. מגלגלים את חתיכות המנגו לגלילים קטנים, ונועצים בשכבה העליונה של קציפת הדבש. יוצרים חלק עליון מלא בספירלות מנגו. מגישים מיד או שומרים במקרר מספר שעות ומגישים.

3. פודינג מנגו טבעוני עם זרעי צ'יה

חומרים: 

120 מ"ל (1/2 כוס) חלב קוקוס 

120 מ"ל (1/2 כוס) חלב שקדים

2 כפות זרעי צ'יה שלמים

1 כף קוקוס טחון 

180 מ"ל (3/4 כוס) נקטר מנגו 

קליפת לימון מגוררת מ-1/2 לימון

להגשה: 

1 מנגו חתוך לרצועות

1/4 אננס חתוך לפלחים

הוראות הכנה: 

שמים את כל החומרים בקערה ומערבבים. מכסים ומעבירים למקרר ל-4-3 שעות עד שהתערובת מסמיכה מעט. מוציאים מהמקרר ומערבבים היטב. מחזירים למקרר למשך הלילה או עד שמתקבל מרקם של פודינג. מרכיבים את המנה ומגישים. ממש לפני ההגשה מניחים בכוסות מעט קרח כתוש ויוצקים את הפודינג עד 3/4 גובה הכוס. מסדרים מעל אננס ומנגו. שומרים עד יומיים-שלושה במקרר. 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE