הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אין חגיגה בלי עוגה: יום העוגה הבינלאומי
בכל אירוע, מסיבה וחגיגה, העוגה היא ללא ספק החלק המרכזי, לכן זה רק הגיוני שיהיה לה יום מיוחד המוקדש אך ורק לה. ריכזנו כמה מתכונים לעוגות מפנקות, חגיגיות, ובעיקר טעימות במיוחד

יום העוגות הבינלאומי נחגג בכל רחבי העולם החל משנת 2011, אותו ייסדה קבוצה של חברים מרוסיה. מאז, מדובר על יום שכולו קצפות, שוקולד, וחגיגות. במיוחד לכבוד היום החגיגי, הנה שלושה מתכונים שווים במיוחד: 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

1. עוגת לוטוס עשירה 

2 חבילות עוגיות לוטוס

100 גרם חמאה

2 חבילות שמנת מתוקה 

2 כוסות חלב

2 חבילות אינסטנט פודינג וניל

4 כפות ממרח לוטוס 

להכנת התחתית: מערבבים חבילה של עוגיות מפוררות עם חמאה מומסת, ומשטחים בתבנית. 

הוראות הכנה:

מניחים למשך 10 דקות במקפיא ובינתיים מקציפים את השמנת המתוקה, החלב והאינסטנט פודינג עד לקבלת קרם נוקשה יחסית. מניחים על תחתית העוגיות שהוקפאה ומחליקים את חלקו העליון של הקרם למראה אחיד.ממיסים ממרח לוטוס במיקרוגל בפולסים של 30 שניות עד שנהיה נוזלי ושופכים על הקרם. מטים את התבנית מעט לצדדים עד שממרח הלוטוס מכסה את כל הקרם ומכניסים למקרר. מוציאים מהמקרר לאחר כמה שעות כשהעוגה מתקשה מעט, מניחים במרכזה קערת פלסטיק עגולה לא כבדה, קטנה מקוטר העוגה, ומפזרים מעליה לקישוט פירורי עוגיות כך שיווצר פס שוליים מקושט. מזיזים את הקערה ומחזירים את העוגה למקרר לעוד מספר שעות.

2. עוגת דבש

420 גרם קמח

1 כפית אבקת אפייה

1 כפית סודה לשתייה

¾ כפית מלח

כף קינמון

1 כפית ג'ינג'ר טחון

320 גרם דבש (כוס אחת)

250 מ"ל קפה חזק (כוס מים רותחים + כף גדושה של קפה נמס מגורען)

250 מ"ל שמן קנולה (כוס אחת)

300 גרם (1.5 כוסות) סוכר לבן

1 גביע שמנת חמוצה "תנובה"

4 ביצים

הוראות הכנה: 

מחממים תנור ל-170 מעלות. משמנים את התבנית בשכבה דקה ואחידה של חמאה ולאחר מכן מפדרים אותה בקמח כך שכל התבנית מקומחת. מנערים מהתבנית את שאריות הקמח.בקערה גדולה מערבבים את הקמח, אבקת האפייה, אבקת הסודה לשתייה, המלח, הקינמון והג'ינג'ר. בקערה נוספת טורפים את הדבש, הקפה, השמן, הסוכר והשמנת. מוסיפים את הביצים וטורפים לאיחוד. מאחדים בין התערובות וטורפים עד לקבלת תערובת אחידה. יוצקים לתבנית ואופים כ 70-80 דקות, רק עד שקיסם הננעץ בעוגה יוצא יבש עם פירורים לחים.  מצננים את העוגה במשך עשר דקות בטמפ' החדר והופכים אותה על צלחת הגשה.

3. עוגת עקיצת הדבורה

500 גרם קמח

½ כפית מלח

25 גרם שמרים טריים

200 גרם חמאה רכה

½ כוס סוכר

2 ביצים

4 כפות מים

½ כוס חלב

למילוי:

500  מ"ל שמנת

150 מ"ל חלב

60 גרם סוכר

60 גרם אבקת פודינג וניל

לציפוי:

100  גרם סוכר

50 גרם דבש

50 גרם חמאה

120 מ"ל שמנת מתוקה

180 גרם שקדים פרוסים

300 גרם בצק שמרים

הוראות הכנה:

הכנת הבצק, מערבלים במיקסר עם וו לישה את הביצים, החמאה, הסוכר, החלב והמים. מוסיפים את הקמח, המלח והשמרים. לשים את הבצק במשך 20 דקות עד שהוא משתחרר מדפנות קערת המיקסר. מתפיחים את הבצק בטמפ' החדר למשך ½ שעה. מכניסים למקרר עטוף בניילון נצמד. לוקחים 300 גרם בצק שמרים ומרדדים לעיגול בקוטר של התבנית. ממיסים במחבת את השמנת, הדבש, הסוכר והחמאה ומביאים לרתיחה (להגיע לטמפ' של 105 מעלות). מחלישים את האש ונותנים לתערובת לבעבע. מצמצמים את הנוזל, מוסיפים את השקדים ומקררים. מורחים על הבצק את תערובת השקדים בשכבה דקה, מתפיחים ואופים ב- 180 מעלות עד הזהבת השקדים. חותכים את העוגה לשניים וממלאים בקרם. מגישים לצד שמנת מתוקה מוקצפת.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE