הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"טראמפ צדק": תפנית של 180 מעלות בממשל ביידן - "תיאוריית דליפת המעבדה מובילה כרגע גם בקרב הדמוקרטים"
היברו-ניוז היה מהראשונים לטעון כי תיאוריית המעבדה היא הסבירה ביותר תוך נטילת סיכון עצום, מה לעשות שלדמוקרטים ולערוצי התקשורת הממוסדים זה לקח יותר משנה וחצי להכיר במה שהולך ומתברר כהיפותזה הרציונלית מכל

בכירים בממשל ביידן המופקדים על חקירת מקורות המגיפה סבורים כעת כי תיאוריית דליפת המעבדה אמינה לפחות כאפשרות שהמגפה צצה בטבע במה ש-CNN מגדיר כ"שינוי דרמטי מלפני שנה, כאשר הדמוקרטים הוקיעו בפומבי את תיאוריית דליפת המעבדה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


על אף שלפי הדיווחים, קהילת המודיעין האמריקאית 'חלוקה בדעתה' לגבי שתי התיאוריות, ההכרה משמשת כנקודת צדק האחרונה למי שהריץ את האפשרות לדליפת מעבדה בשנה שעברה - כולל אנחנו בהיברו-ניוז, וכולל הנשיא לשעבר טראמפ, אשר ספג ביקורת חריפה מצד הדמוקרטים לאחר שהציג את טיעוניו לתאוריית דליפת המעבדה בשנה שעברה.

ביום חמישי מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום ג'בריסוס הודה כי הארגון פטר מוקדם מדי את האפשרות (זאת בשל תעמולה סינית) לפיה הנגיף הגיח ממכון ווהאן לוויראולוגיה, וקרא לסין לספק "מידע ישיר על המצב של מעבדות אלה לפני תחילת המגיפה".

הערותיו מסמנות תפנית של 180 מעלות, לאחר שקודם לכן ארגון הבריאות העולמי במהלך 'חקירתו' בסין הגיע למסקנה כי דליפת מעבדה "אינה סבירה ביותר".

"הייתי בעצמי טכנאי מעבדה, אני אימונולוג, ועבדתי במעבדה ותאונות מעבדה קורות", אמר טדרוס והוסיף "זה נפוץ". בתגובה הודיע משרד החוץ הסיני בהצהרה כי "מאז תחילת המגיפה נקטה סין בגישה מדעית, מקצועית, רצינית ואחראית בהתחקות אחר מקורות הנגיף". ברור.

הנשיא ביידן הורה לפקידי המודיעין לערוך בדיקה בת 90 יום באשר למקורות המגיפה, לאחר שפקיד אמריקאי בכיר לשעבר הודיע ל"ניו יורק טיימס ש"יש רפסודה של ראיות שלא נבדקו שידרשו חקירה נוספת". באפריל 2020, משרד החוץ האמריקני פירסם כי דיפלומטים אמריקאים הודאגו מדליפת מעבדה במעבדת המחקר בווהאן.

בין היתר, מדענים אמריקאים נשלחו לביקורים מרובים במעבדה הסינית והיו מודאגים מכך שדליפה ממעבדה עלולה לגרום למגיפה חדשה דמוית SARS.

סין דחתה זה מכבר את התפיסה שיכולה להיות דליפת מעבדה, וטענה שמאז שהתגלה הנגיף בווהאן בשנת 2019, הוא הועבר מעטלפים לבני אדם באמצעות זן אחר.

השינוי בקרב ממשל ביידן מגיע לאחר שהיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן אמר לחדשות פוקס בחודש שעבר כי סין תעמוד בפני "בידוד בקהילה הבינלאומית" אם היא לא תשתף פעולה עם בדיקת מקורות המגיפה.

"אם יתברר כי סין מסרבת לעמוד בהתחייבויותיה הבינלאומיות, נצטרך לשקול את התגובות שלנו בשלב זה", אמר סאליבן לרשת CNN בהמשך אותו יום.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE