הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פוטין וביידן מדברים? בינתיים רוסיה פתחה הבוקר בתרגיל הצבאי הגדול ביותר שלה באוקיינוס השקט מאז המלחמה הקרה
הקרמלין מבקש להראות כי לא רק סין וארה"ב מסוגלים לפעול בכמה חזיתות במקביל, ודווקא במהלך פגישת פוטין-ביידן החל התרגיל הימי הרוסי העצום כ-300 קילומטרים מהוואי

בעוד בצד השני של העולם, הנשיא ג'ו ביידן והנשיא ולדימיר פוטין נפגשים לשיחות פנים אל פנים ראשונות מאז שעלה ביידן לנשיאות אמריקה 300 קילומטרים מחופי הוואי, רוסיה יוצאת בשקט לאחד התרגילים הימיים הגדולים ביותר מאז המלחמה הקרה.

ספינות רוסיות נשלחו לביצוע התרגילים הצבאיים הגדולים ביותר מאז המלחמה הקרה מול חופי הוואי, ושלחו את חיל האוויר האמריקני לשלוף טייסי F-22 מבסיסם בהוואי שעות ספורות לפני שנפגשו שני מנהיגי העולם.

הם נשלחו לפגוש כוחות שכללו מפציצים ארוכי טווח, ספינות עיליות וכלי טיס נגד-צוללות שהיו במהלך משימה.

אף שלא ניתן לטעות בפרובוקציה, מפציצים רוסים הקפידו לא להיכנס לאזור הזיהוי של ההגנה האווירית, מה שהיה יכול לגרום לחיל האוויר האמריקני ליירט מטוס.

תמונות מהתרגילים פורסמו על ידי משרד ההגנה הרוסי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


באופן אירוני, במהלך הפסגה נראה שביידן חזר-בו בחלק מהביקורות האגרסיביות יותר כלפי עמיתו הרוסי, וכינה את פוטין "מבריק", "קשוח" ו"יריב ראוי".

פוטין מגמיש את שרירי הצבאי ברחבי העולם בחודשים האחרונים, אם כי קרוב יותר לחופי רוסיה.

בינתיים כוחות התאספו על הגבול עם אוקראינה, והעלו חרדות מפני הסלמה רוסית במלחמת האזרחים האוקראינית שעדיין נמשכת מה שגרם לביידן להטיח סנקציות על עשרות רוסים ולגרש דיפלומטים.

כשפוטין עדיין רותח בבירור על הפרובוקציות הכבדות של ביידן, ברור כי התרגיל הימי הגדול ביותר באוקיאנוס השקט מאז תום המלחמה הקרה - נועד "לשפשף מלח על פצעי" האמריקאים, ולהוכיח כי אמריקה וסין אינן המעצמות העולמיות היחידות שיכולות לפעול במספר חזיתות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE