הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ראש ה-CDC לשעבר: "מיד חשדתי שמדובר בדליפת מעבדה, היו לי חומרים, מאוכזב מפאוצ'י, לא סומך על ה-WHO"
ראיון יוצא דופן של ראש ה-CDC לשעבר על מגיפת הקורונה, אופן ניהולה בארה"ב, והאשמה הפוטנציאלית של סין לפריצתה

ארגון הבריאות העולמי "נמצא בסכנה גבוהה" ואינו כשיר להוביל חקירה על מקורות ה-COVID-19, כך לדברי ראש ה-CDC לשעבר, רוברט רדפילד.

 "ברור שהם לא היו מסוגלים לחייב את סין לעמוד בהסכמי האמנה בנושא בריאות עולמית, כי הם לא עשו זאת", אמר רדפילד ביום שלישי לפוקס ניוז.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"ברור שהם אפשרו לסין להגדיר את קבוצת המדענים שיכולה לבוא ולחקור. זה לא עולה בקנה אחד עם תפקידם".

 בחודש מרץ אמר רדפילד לרשת CNN כי הוא אינו מאמין בתיאוריית המקור הטבעי הטוענת שCOVID--19 קפץ מעטלף לאדם באמצעות זן מתווך שעדיין לא נקבע.

 "אני חושב שהם היו מאוד בסכנה", אמר רדפילד על ארגון הבריאות העולמי (WHO), ש'חקר 'את מקורות המגיפה במה שהיה לא יותר מאשר תיאטרון פוליטי שניהלה קבוצה מסוכסכת מאוד - אחד מהם, פיטר דזאק. מהברית הלא-ממשלתית EcoHealth Alliance, היה אמור לחקור אבל נראה כי היו לו קשרים עם המכון לוירולוגיה ווהאן, ונוא מומן בהיקף של מיליוני דולרים על ידי ה-NIH של אנתוני פאוסי.

 רדפילד גם הטיח בפאוצ'י במהלך הראיון ואמר כי בעוד שהוא תומך בהשערת דליפת המעבדה, "אנשים אחרים, טוני פאוצ'י למשל, יגיד שהוא מעדיף לתמוך בכך שהיא התפתחה מהטבע".

 "עכשיו, למה שזה יהיה?" שאל רדפילד והוסיף כי "לפעמים מדענים כאשר הם ננעלים על השערה, קשה להם להמשיך הלאה".

 "אני מניח שאם אני מאוכזב ממה שקשור לקהילה המדעית, נראה כי זה מחוסר פתיחות להמשיך עם שתי ההשערות", המשיך והוסיף כי הוא מאוכזב מעמו שלא התעקש מספיק על היכנסות ובדיקת שטח המעבדה בראשית המגיפה.

כמו כן הוא הזהיר מ"שחצנות מדעית", שנובעת מחקר נגיפים שאיננו מבינים בדיוק את השפעתם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE