הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דגימות דם מעשרות אלפי אמריקנים מוכיחות שהקורונה הייתה בארה"ב עוד באמצע דצמבר 2019
דגימות דם שנלקחו בתחילת 2020 נותחו מחדש על ידי חוקרי ה-CDC, ומחזקים את הטענה כי הווירוס הגיע לאמריקה שבועות לפני שהיה ידוע על קיומו של הווירוס

ניתוח חדש של דגימות דם מ-24 אלף אמריקנים שנלקחו בתחילת השנה שעברה, מראה כי נגיף הקורונה היה בארצות הברית עוד בדצמבר 2019 – שבועות לפני שהעולם ידע על קיומו של הווירוס. הניתוח הוא לא סופי, אך מדובר במחקר הגדול ביותר שמעלה את הטענה הזו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

"המחקרים די עקביים", אמרה נטלי ת'ורנבורג, חוקרת ראשית במרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC). "היו כנראה מקרים נדירים מאוד מוקדם יותר ממה שהכרנו. אבל זה לא היה נפוץ ולא התפשט עד סוף פברואר".

 רשמית, מקרה הקורונה הראשון שנרשם בארצות הברית היה תושב וושינגטון שחזר מווהאן שבסין ב-15 בינואר, ופנה למרפאה ב-19 בינואר. כמו כן, בכירים ב-CDC אמרו בתחילת המגפה כי הווירוס הגיע לאמריקה במהלך חלון בן שלושה שבועות, מאמצע ינואר ועד תחילת פברואר.

לא מדובר במחקר הראשון המראה סימנים לכך שהנגיף פרץ לחיינו עוד לפני שהיה ידוע עליו. בדצמבר 2020 פורסם מחקר בהובלת ה-CDC, אשר ניתח 7,000 דגימות ממרכז תרומות הדם של הצלב האדום האמריקני, הציע גם הוא כי הנגיף היה בארה"ב עוד מאמצע דצמבר 2019.

וכעת, המחקר האחרון  שפורסם היום, הכולל חוקרים מהמכון הלאומי לבריאות, מדגיש את הטענה הזו. כאמור, הם ניתחו יותר מ-24 אלף דגימות מאנשים ברחבי ארה"ב, ונאספו בשלושת החודשים הראשונים של 2020 כחלק ממחקר ארוך טווח המבקש לעקוב אחר מיליון אמריקנים לאורך שנים.

החוקרים טוענים כי תשעה ממשתתפי המחקר, חמישה מאילינוי, ואחד ממסצ'וסטס, מיסיסיפי, פנסילבניה וויסקונסין, נדבקו מוקדם יותר מכל מקרה אחר שדווח אי פעם במדינה. אמנם טרם נבדק אם אחד ממשתתפי המחקר נסע מארה"ב לפני שנדבק, אך חוקרי המכון הלאומי לבריאות ציינו כי אף אחד מהתשעה לא התגורר בניו יורק, בסיאטל או באחד האזורים הסמוכים, שם התרכז הגל הראשון של הקורונה בארה"ב.

"אמנם זה לגמרי מתקבל על הדעת שהנגיף הגיע לארה"ב הרבה יותר מוקדם ממה שמעריכים בדרך כלל, אבל זה לא אומר שהראיות הן בהכרח מספיק חזקות כדי לשנות את האופן שבו אנחנו חושבים עליו", אמר וויליאם האנג', מומחה לדינמיקת מחלות מאוניברסיטת הווארד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE