הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סין למדינות המערב: הפסיקו להגזים עם "תיאוריית האיום הסיני"
המדינה הקומוניסטית תקפה את מנהיגי נאט"ו, אשר הביעו חשש מהתעצמותה, וקראה לה "לראות את התפתחות סין באופן רציונלי"

סין הגיבה היום (שלישי) להתחייבות של מנהיגי נאט"ו להתמודד עם "האתגרים המערכתיים" שמציבה בייג'ינג, ודחקו בהם להפסיק ולהגזים עם "תיאוריית האיום הסיני".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מנהיגי ברית נאט"ו (צילום: AP)

 

אתמול, כאמור, נפגשו מנהיגי נאט"ו בבריסל, והוציאו הודעה המותחת ביקורת על תוכנית הגרעין הסינית, כמו גם על יכולות החלל והאינטרנט שלה. "השאיפות המוצהרות של סין, וההתנהגות האסרטיבית שלה, מציבים אתגרים מערכתיים לסדר הבינלאומי, אשר מבוסס על כללים, ולתחומים רלוונטיים לביטחון בנות הברית", נכתב.

בתגובה זועמת, המשלחת הסינית לאיחוד האירופי קראה לנאט"ו "לראות את התפתחות סין באופן רציונלי, להפסיק להגזים באמירות שונות של 'תורת האיומים הסינית', ולא להשתמש באינטרסים הלגיטימיים והזכויות החוקיות של סין כתירוצים למניפולציה פוליטית ויצירת עימותים מלאכותיים".

"במקום זאת", נמסר, "נאט"ו צריכה להקדיש יותר מרץ לקידום דיאלוג ושיתוף פעולה ולעשות מאמצים רבים יותר שתורמים באמת לשמירה על ביטחון ויציבות בינלאומיים ואזוריים".

"לא נעמיד 'אתגר מערכתי' לאף אחד, אבל אם מישהו רוצה להציב בפנינו 'אתגר מערכתי, לא נישאר אדישים", נמסר מהמשלחת הסינית. בייג'ינג "מחויבת למדיניות הגנה, שזה דבר טבעי", וכינתה את ההתפתחות והמודרניזציה הצבאית כ"מוצדקת, סבירה, פתוחה ושקופה".

"סין מחויבת להתפתחות שלווה. לעולם לא נוותר על זכותנו לקיים שלום, ונעמוד איתנים בהגנה על הריבונות שלנו, הביטחון והפיתוח. אנחנו נמשיך לעקוב מקרוב אחר ההתאמה האסטרטגית והמדינית של ברית נאט"ו כלפי סין".

העמדה הכוחנית של ברית נאט"ו כלפי סין, סימנה ניצחון דיפלומטי לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, אשר דחק בעמיתיו לברית לעמוד מול השלטון הקומוניסטי והתעצמותו הצבאית ההולכת וגוברת.

הדברים באים ברקע דאגה עולמית הולכת וגוברת מפני מדיניות הסחר, הטכנולוגיה וזכויות האדם של סין. כמו כן, במהלך סוף השבוע האחרון, ועידת ה-G7 האשימה את בייג'ינג על היחס שלה למיעוט החי באזור שינג'יאנג, וקראה להונג קונג לשמור על מידה גבוהה של אוטונומיה, ודרשה לקחור באופן מלא את מקור התפרצות וירוס הקורונה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE