הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נאס"א גילתה כוכב לכת חדש הדומה לנפטון המתגאה ב"ענני מים" ובטמפרטורה נעימה במיוחד לבני אדם
רוב כוכבי הלכת נעים בין 200 צלזיוס מתחת ל-0, ל-150 מעל, אך הכוכב החדש שהתגלה הוא פחות או יותר בטמפרטורה של המפרץ הפרסי, וייתכן מאוד ואף יש לו ענני מים
על פי נאס"א, כוכב לכת חדש הדומה לנפטון יכול לעזור לנו בהבנת מערכות פלנטריות רחוקות, כמו גם את זאת שלנו. אך, למרבה הצער, אין זה סביר שבני אדם יגיעו לעולם הרחוק המדובר.

TOI-1231 b גדול פי 3.5 מכדור הארץ וחם קצת כמו המפרץ הפרסי 57 צלזיוס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למרות שקשה לדמיין, בהשוואה לשאר היקום הידוע זהו למעשה אחד מכוכבי הלכת הקטנים "הכי קרים" שזוהו.

מבחינה טכנית, TOI-1231 b מסווג כאקסו-פלאנט, מכיוון שמדובר בכוכב לכת הסובב מסביב לכוכב אחר - במקרה זה, כוכב ננס אדום, שהוא קטן יותר מהשמש שלנו אך בעל אורך חיים ארוך יותר.

לכוכב הלכת החיצוני יש שנה קצרה להפליא, מכיוון שהוא מקיף את הכוכב הגמד אחת ל-24 יום.

הוא התגלה על ידי צוות בינלאומי של אסטרונומים בראשות ד"ר ג'ניפר ברט, חוקרת אקס-פלנט במעבדת הנעת הסילונים של נאס"א בדרום קליפורניה, ופרופסור דיאנה דרגומיר, חוקרת אקס-פלנט לכת באוניברסיטת ניו מקסיקו, ל- TOI-1231 b יש קווי דמיון לנפטון, ומתגאה באטמוספירה "עשירה" אותה ניתן לצפות וללמוד באמצעות טלסקופי חלל.

לעת עתה נראה כי מבט עליו במצעות טלסקופ יצטרך להספיק. שכן TOI-1231 b ממוקם כ-90 שנות אור מכדור הארץ. כדי לשים את הנתון הזה בפרספקטיבה, שנת אור אחת שוות ערך לכ-6 טריליון מיילים (9 טריליון ק"מ).

ייתכן שזו לא טרגדיה, אם כי, על פי נאס"א, הכדור ניתן למגורים בגלל גודלו.

בשל מה שאנחנו כבר יודעים על TOI-1231 b, ייתכן שחוקרים ימצאו עדויות של עננים מבוססי מים באטמוספירה, נמסר מנאס"א.

גילוי הכדור בא אחר סדרת התפתחויות מבטיחות אחרות שיכולות לעזור לנו לפתור את תעלומת היקום.

באפריל הודיעו אסטרונומים ספרדיים כי השלימו את התמונה המדויקת ביותר עד כה של שביל החלב, וגילו מבנה נסתר חדש ענק המורכב מכוכבים כחולים ענקיים המשתרעים על פני 10,000 שנות אור, ומספקים תובנה לאבני הבניין של ה- DNA שלנו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE