הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סין צוחקת על פסגת ה-G7: "נגמרו הימים שהעולם נשלט בידי קליקה קטנה של מדינות"
משרד החוץ הסיני, ושגריר סין בלונדון הביעו את מחאתם ובמידה רבה של התנשאות סימנו כי הימים בהם העולם נשלט על ידי "'קליקת המערב" - הולכים ונגמרים

בייג'ינג ביטלה את התפיסה לפיה מדינות G7 יכולות להתוות את מסלול העניינים הגלובליים, וטענה כי קבלת החלטות מצד מועדון קטן הוחלפה בידי רב-צדדיות גלובלית אמיתית.

וושינגטון תיארה את פסגת קבוצת ה-G7 בקורנוול שבדרום מערב אנגליה, כהזדמנות לחזק את מה שמכונה "המערכת הבינלאומית מבוססת הכללים" - קביעה שסין חולקת עליה.

"אנו תמיד מאמינים כי מדינות, גדולות או קטנות, חזקות או חלשות, עניות או עשירות, הן שוות, וכי יש לטפל בענייני העולם באמצעות התייעצות של כל המדינות. הימים שבהם הוכתבה החלטה עולמית על ידי קבוצה קטנה של מדינות חלפו מזמן", אמר דובר השגרירות הסינית בלונדון ביום שבת בתגובה לרטוריקה שהגיעה מקורנוול.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השגרירות ציינה כי "הסדר העולמי" הלגיטימי היחיד מבוסס על החוק הבינלאומי הנתמך על ידי האו"ם, ולא על "מה שמכונה מערכת וסדר המומלצת על ידי קומץ מדינות".

בייג'ינג תומכת ב"רב-צדדיות אמיתית" המבוססת על עקרונות של יחס שוויוני ושיתוף פעולה, ודוחה את ה"פסאודו-רב-צדדיות" שמשרתת רק את האינטרסים של "קליקה קטנה", הוסיף הדובר.

קבוצת הדמוקרטיות העשירות השתמשה בפסגה כדי להתמקד ביוזמות כלכליות סיניות.

ביום שבת חשפו בעלות הברית פרויקט תשתית, שנקרא "Build Back Better for the World", שמטרתו להתחרות ברשת התחבורה והכבישים בעלות טריליון דולר של בייג'ינג.

קבוצת המדינות גם דנה כיצד היא יכולה להפחית את התלות הכלכלית בבייג'ינג.

סין בינתיים האשימה את וושינגטון ב"עימותים" בניסיון לגייס מדינות G7 כדי ליצור חזית מאוחדת נגד בייג'ינג.

ניסיונות "להתאגד" נגד בייג'ינג יכשלו, אמר משרד החוץ הסיני ביום חמישי וקרא לגישה "אובייקטיבית ורציונאלית" יותר ליחסים בינלאומיים.

סין טוענת זה מכבר שההשפעה של וושינגטון על עניינים עולמיים הולכת ופוחתת.

העיתון גלובל טיימס, במימון סין טען במאמר בתחילת החודש כי "מרכז הכובד הכלכלי והפוליטי בעולם עבר מזרחה", וציין כי אפילו בעלות הברית באירופה מתרחקות בהדרגה מהעמדה הבלתי מתפשרת של ארה"ב לגבי בייג'ינג.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE