הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סרטו החדש של הבמאי אדואר ברג׳ו ״בשם האדמה״ מבקש לשים את חייהם של חקלאים צרפתיים בפורנט ובכך חושף לא מעט מרוכבות וקושי
אביו של הבמאי אדואר באג׳ו היה חקלאי אשר הצית את החווה המשפחתית פעמיים, ולבסוף התאבד. בסרטו העלילתי הראשון, מבקש לעסוק באג׳ו בתופעה לא מדוברת וקשה במיוחד שהובילה למותם של לא מעט חקלאים, אשר בחרו לשים קץ לחייהם

כאשר הבמאי הצרפתי אדואר ברג׳ו היה בן 16 בלבד, אביו, שהיה חקלאי, החליט לשים קץ לחייו, זאת לאחר הידרדרות איטית אך יציבה במצבו הנפשי, במהלכה הצית את החווה המשפחתית פעמיים, ואף כלא את המשפחה וניסה להצית אותה. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כיום, ברג׳ו בן 38, ולאחר לא מעט שנים, החליט לעשות על הסיפור הכואב סרט, העונה לשם ״בשם האדמה״, ועתיד להיות מוקרן בקרוב בפסטיבל הקולנוע הצרפתי. הסרט כאמור, שואב השראה מסיפורו האישי של הבמאי, ובמרכזו גיבור בשם פייר, אשר חוזרת לצרפת לאחר שנים שהתגורר בארצות הברית, על מנת לרשת את החווה של המשפחה. 

ברג׳ו העיד באחד הראיונות לקראת הסרט כי העבודה עליו הייתה סוג של טיפול, אקט משחרר. ״על אף שלקחתי לא מעט אלמנטים מהחיים האישיים שלי, עדיין מדובר בסיפור בדיוני״, ביקש להדגיש. המטרה המרכזית של הבמאי הייתה להביא לפורנט את חייהם של חקלאים בצרפת בארבעה העשורים האחרונים. 

״חשוב לי להראות לעולם שחייהם של חקלאים השתנו לרעה. הם מנוצלים, ולא מקבלים תמורה״, סיפר. כאשר ״בשם האדמה״ יצא בצרפת, הוא זכה ללא מעט ביקורות מפרגנות, ותוך זמן קצר אף היה מועמד לשני פרסי סזאר. לפי הדיווחים, למעלה ממיליון וחצי בני אדם צפו בסרט ברחבי צרפת, הישג מרשים לכל הדעות. 

כמעט בלתי אפשרי לדבר על הסרט, מבלי להזכיר את השחקן קיום קאנה, אשר מגלם את הגיבור, ומציג יכולות משחק מרשימות, אשר מצליחות להפוך את הסרט לכה מרגש, סוחף, ועוצר נשימה. ברג׳ו סיפר כי קאנה היה מאוד מחובר לדמות, מה שהפך את המשחק שלו לאותנטי ומדויק יותר.

בעקבות החיבור העמוק של השחקן עם העלילה והסיפור האישי של הבמאי, החליט אף לעשות קרחת, זאת לאחר שראה תמונות של אביו של ברג׳ו, אשר היה קירח. ״הוא רצה להיכנס לנעליו ככל שאפשר, ואין ספק שהוא עשה את העבודה הטובה ביותר״, סיכם ברג׳ו. 

לפי הדיווחים, ברג׳ו כבר מתכנן פרויקט נוסף- סרט עלילתי אשר מבוסס על סיפור אמיתי, במרכזו חקלאי אשר תובע חברה  שעשתה שימוש בחומרי הדברה בשטח החווה שלו, שגרמו לו לחלות במחלה קשה. ״אני מאוד קשור לחקלאות, וחשוב לי לספר את סיפורם של חקלאים״, סיכם.  

 



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE