הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לכבד את זכר הנופלים באמצעות הדלקת נר זיכרון וירטואלי באתר ״יזכור״
לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, שנת 2021, פרסם משרד הביטחון נתונים אשר חשפו כי רק במהלך השנה שחלפה, נוספו 43 חללים נוספים. עם זאת, בשונה מהשנה הקודמת, השנה יתאפשרו ביקורים בבתי העלמין, גם למי שאינו נושא תו ירוק

לאחר שבשנה שעברה נאסר בהתאם להחלטת הממשלה, על המשפחות השכולות לבקר את יקיריהן בבתי הקברות, זאת כידוע, בעקבות נגיף הקורונה, השנה יתאפשרו ביקורי המשפחות, כאמור, גם למי שאינו נושא תו ירוק. בנוסף, השנה הוחלט בצה״ל כי לצד כל קבר, יעמוד חייל, זאת על מנת להוקיר את זכרם של הנופלים, ולכבד את המשפחות השכולות. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הטקסים ואירועי הזיכרון השנה יתקיימו בהתאם להנחיות משרד הבריאות, וכמובן לפי התו הירוק. במילים אחרות, הטקס הממלכתי, יכיל עד 200 אנשים בלבד, ואילו הטקס ביד לבנים צפוי להכיל עד 400 איש, אשר יהיה במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וראש העיר ירושלים, משה ליאון. 

כמו בכל שנה, תשמע בשעה שמונה בערב צפירה, באורך של שישים שניות, אשר למעשה תציין את תחילתו של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. מיד לאחר סיום הצפירה, יחלו הטקסים והעצרות בכל רחבי הארץ, כאשר הטקס המרכזי מכולם יהיה ברחבת הכותל המערבי, אשר בירושלים, במעמד נשיא המדינה, ראובן ריבלין, והרמטכ״ל הנוכחי, אביב כוכבי. גם מחר, תישמע צפירה נוספת, הפעם במשך שתי דקות שלמות, בשעה 11:00 בבוקר.

לכבד את זכר הנופלים: הדלקת נר זיכרון וירטואלי

השנה, ניתן יהיה להדליק נר וירטואלי באתר ״יזכור״, מטעם משרד הביטחון. בני גנץ, שר הביטחון קרא לציבור כולו לשתף פעולה וביקש לכבד את זכר הנופלים ולהדליק נר מהבית. 

כמו בכל השנים הקודמות, הסמל השני שכה מאפיין את היום הזה, הוא הנחת דגלון המדינה וסרט ״יזכור״ על קברם של חללי מערכות ישראל, כאות לכבוד לאומי לנופלים, והשתתפות המדינה כולה בתחושת האובדן. הסמל השלישי הוא הנחת צרור פרחים, עבור הביטוי הרגשי ותחושת ההשתתפות. 

ספירת מניין החללים החלה בשנת 1860, אז יצאו המתיישבים היהודים אל מחוץ לחומות ירושלים. הספירה כוללת את נפגעי פעולות האיבה, חללי מערכות ישראל, חללי צה״ל, משטרה, שב״כ, מוסד, שירות בתי הסוהר, ונכי כוחות הביטחון אשר מתו בעקבות נכותם. 



67% לא
33% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE