הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סערה באוניברסיטה היוקרתית: הפרופסור הבכיר הפסיק לחקור את נגיף הקורונה לאחר תגובות חריפות על תוצאות מחקריו
פרופסור יונאס לודביגסון זנח את מחקרו פורץ הדרך בנושא השפעות נגיף הקורונה בסביבת הלימודים על מורים ותלמידים בעקבות תגובות נגד חריפות לתוצאות מחקריו, ממשלת שוודיה התערבה : "ננסה להמשיך להבטיח את החופש האקדמי"

פרופסור שוודי לאפידמיולוגיה הפסיק לחקור את נגיף COVID-19 לאחר שהתמודד עם תגובת נגד חריפה על ממצאיו כי המחלה מהווה איום נמוך על ילדים - מה שמערער את הטענה לפיה בתי ספר אינם יכולים להיפתח מחדש.

יונאס לודביגסון, פרופסור לאפידמיולוגיה קלינית במכון קרולינסקה, אמר כי הוא איבד את שנתו כתוצאה מ"הודעות זועמות שהגיעו דרך המדיה החברתית, והדואר האלקטרוני", שתקפו את המחקר שלו, והאשימו אותו בחבלה באסטרטגיית COVID-19 השוודית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחקריו התמקדו בילדים בגילאים 1 עד 16 במהלך הגל הראשון של המגפה באביב שעבר, כולל ילדים עם "COVID-19 מאומת או קליני, וכולל חולים שהתקבלו עם תסמונת דלקתית רב מערכתית".

רק 15 ילדים הלכו לטיפול נמרץ - שיעור של 0.77 לכל 100,000, על פי הדיווח.

לארבעה היה "מצב דו-קיומי כרוני בסיסי" ואף אחד מהם לא מת. מבחינת המורים, "פחות מ-30 הגיעו לטיפול נמרץ באותה תקופה - שיעור של כ-19 לכל 100,000".

 

 

לודביגסון גם ציין כי ילדים לא עטו מסיכות פנים, בעוד שאר האזרחים השוודים פשוט "עודדו" לתרגל התרחקות חברתית. כעת, בשל התגובה הנגדית שלודביגסון זכה על מחקריו, שוודיה מתכננת להגביר את הגנות החופש האקדמי בחוק. שרת ההשכלה הגבוהה מטילדה ארנקרנס אמרה לכתב העת British Medical Journal כי הממשלה מתכננת לתקן את חוק ההשכלה הגבוהה כדי להבטיח "הגנה על חינוך ומחקר וכדי לאפשר לאנשים לגלות, לחקור ולשתף ידע באופן חופשי".

נשיא מכון קרולינסקה אול פטר אוטרסן אמר לכתב העת כי "אי אפשר לסבול האשמות שנאות והתקפות אישיות", בין אם נגד רופא הילדים או חוקרים אחרים ש"נסוגו מהדיון הציבורי לאחר שאיימו עליהם או הוטרדו".

לודביגסון אמר כי מכתבו לעורך כתב העת לרופא של ניו אינגלנד, שהתפרסם בגיליון ה-18 בפברואר של כתב העת , עבר סקירת עמיתים חיצונית רשמית", דבר המעיד על מדעיות תוצאותיו.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE