הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נקבע תאריך באופן רישמי: לראשונה מזה 70 שנה, אשה תוצא להורג בארה"ב
הפעם האחרונה שבה נגזר עונש מוות על אסירה התרחשה אי שם בשנת 1953. כעת הוכרע שבעוד כחודשיים, ליסה מונטגומרי שאחראית לרציחתה של אשה הרה תסיים את חייה באמצעות זריקה קטלנית. היא תהיה האדם התשיעי שמוצא להורג מאז חודש יולי בו החזיר ממשל טראמפ את עונשי המוות הפדרליים

משרד המשפטים האמריקאי הודיע כי נקבע תאריך הוצאתה להורג של ליסה מונטגומרי שהורשעה ברצח שביצעה בשנת 2004. אם אכן גזר הדין יצא לפועל, ב-8 בדצמבר השנה, מונטגומרי תהיה האשה הראשונה שתוצא להורג מזה קרוב ל-70 שנה.

עוד נמסר כי האסירה שאחראית לרציחתה בחניקה של אישה הרה במיזורי, תומת באמצעות זריקה קטלנית בהליך שיתבצע במדינת אינדיאנה.   

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חדר הוצאה להורג באמצעות זריקה קטלנית בבית הסוהר סן קוונטין. צילום אילוסטרציה: וויקיפדיה

הפעם האחרונה שבה אשה הוצאה להורג, התרחשה בשנת 1953 כאשר בוני היידי הומתה בתא גז במסגרת גזר דין מוות שהתבצע במדינת מיזורי. 

כמו כן, מונטגומרי תהווה את האדם התשיעי שמוצא להורג מאז יולי האחרון, במהלכו הוחזרו עונשי המוות הפדרליים לאחר הפסקה של קרוב לשני עשורים. 

בשנת 2004 מונטגומרי חטפה וחנקה למוות את בובי סטינט שהייתה בחודש השמיני להריונה. על פי כתב התביעה, היא השתמשה לאחר מכן בסכין מטבח על מנת להוציא את העובר מבטנה של קורבנה ולקחה אותו אליה מתוך רצונה שיהיה שלה. 

שלוש שנים מאוחר יותר, היא הורשעה בחטיפת הקורבן ורציחתו ונגזר עליה עונש מוות. עורכי דינה טענו להגנתה כי היא סבלה מהזיות בזמן הרצח, אולם חבר המושבעים דחה את קו ההגנה. 

 

ליסה מונטגומרי. צילום: AP

לדברי קלי הנרי שייצגה את מונטגומרי, מרשתה אינה ראויה לעונש שכזה מאחר שהיא לוקה בנפשה וסבלה בילדותה מהתעללות. 

"ליסה מונטגומרי כבר מזמן קיבלה עליה אחריות מלאה לפשעיה והיא לעולם לא תשוחרר מבית הסוהר", אמרה הנרי, "אך מחלת הנפש החמורה שלה וההשלכות ההרסניות מטראומת הילדות שחוותה, הופכים את הוצאת ההורג לאי צדק משווע". 

 

בפעם האחרונה שהוצאה אישה להורג, עונש המוות בוצע באמצעות תא גז כמו זה שבבית הסוהר בוויומינג. צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

כאמור, עונשי המוות הפדרליים חזרו לפני כשלושה חודשים בהחלטה של ממשל טראמפ, והאסיר הראשון שהוצא אז להורג היה דניאל לואיס לי, חבר בארגון העליונות הלבנה שהורשע ברציחת משפחה בת 3 נפשות. 

המתנגדים למדיניות הנשיא, טוענים כי טראמפ דוחף להגברת עונשי המוות הפדרליים על מנת לנפנף בתדמיתו כמנהיג החוק והסדר במדינה. עד כה הוצאו להורג שישה אסירים במתכונת זאת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE