הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האדריכלית המפורסמת נהרגה מקריסת קיר, בעיריית ניו יורק טוענים שהיא הייתה צריכה להיות מודעת לסכנות
משפחתה של אריקה טישמן עדיין מנסה להתאושש מהאסון הכבד שפקד אותה, ומתביעה שהוגשה עולה כי העירייה טוענת שהיא "הייתה צריכה לדעת שקיימים סיכונים מסוימים בהליכה במדרכה". בבניין נמצאו ליקויי בטיחות רבים, ובעליו נקנסו לאחר שהתגלה כי הם לא תוקנו גם 9 חודשים לאחר הטרגדיה

הליכה במדרכות בניו יורק עלולה להיות מסוכנת, כך טוענים עורכי דין המייצגים את העירייה בתביעה שהוגשה מצד משפחתה של אישה, שנהרגה בשנה שעבר לאחר שקיר קרס באופן חלקי ופגע בה בעת שהלכה בסמוך.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחוץ לבניין שבו נהרגה טישמן, בדצמבר האחרון

 

התקרית הקטלנית שבה נהרגה האדריכלית אריקה טישמן אירעה בשדרה השביעית בעיר, בין הרחובות 48 ו-49. קרובי משפחתה של פישמן הגישו את התביעה בחודש אוגוסט האחרון, ובה נטען שאנשיה העירייה מצאו בבניין ליקויים רבים, ולפחות חלקם טרם תוקנו עד היום.

כאמור, קו ההגנה של העירייה, או לפחות של עורכי הדין שמייצגים אותה, היא שרחובות העיר ידועות כמסוכנות: "[טישמן] ידעה, או הייתה צריכה לדעת, שקיימים סיכונים מסוימים בפעילותה. היא בחרה לעשות זאת מרצון, ועל כן היא הייתה מודעת לסיכונים", הם כתבו ואף האשימו שהיא "לא עשתה שימוש במתקני בטיחות הנדרשים כדי לשמור על עצמה".

כאמור, טישמן, שהותירה אחריה בעל ושלושה ילדים, עבדה כאדריכלית, והחברה שבה עבדה הייתה זו שתכננה את קומפלקס הדירות "טראמפ פלזאה" בניו ג'רזי.

מעבר לתביעה שהוגשה כנגד העירייה, משפחתה אף החליטה לתבוע את הבעלים של הבניין עצמו. ללא קשר לתביעה, מפקחים מטעם העירייה הטילו קנס בגובה 13 אלף דולר כנגד בעל הבניין, וזאת לאחר שהליקויים החמורים שנמצאו במקום טרם תוקנו.

"זו הייתה תאונה טרגית", אמרו בעירייה, "אך עלינו להגן על האינטרס של העיר בתביעות מסוג זה. הצדדים ימשיכו לקיים דיונים ביניהם ככל שיותר עובדות ייחשפו, ובשלב הזה אנחנו לא יכולים להגיב מעבר לכך".

 

מחוץ לבניין שבו נהרגה טישמן, בדצמבר האחרון

 

כזכור, ביום שבו אירעה הטרגדיה סיפר עד ראייה כי "רק ראיתי את צוותי החירום עומלים בניסיונות החייאה, זה היה נוראי, כולנו עובדים כאן, זה יכל היה לקרות לכל אחד".

בעודה נאבקת בין חיים ומוות מיהרו כוחות החירום לסגור את הזירה ולפנותה מהמקום, אך מותה נקבע בדרך לבית החולים.

בראד הולימן מבית הנבחרים של מדינת ניו יורק טען כי מדובר ב"אירוע פלילי של רשלנות חמורה, והאשמים יטופלו במלוא חומרת העונש" וראש העיר ביל דה בלאזיו הגיב כי "הלב שלי יוצא למשפחה, עלינו לדעת איך זה קרה, ולוודא שדבר זה לא יקרה שוב".

מדוברת חברת ההחזקה של הבניין, אביגייל קונץ כי ''חקירה מתנהלת וכי מהנדסים מבצעים סקירת יציבות מבנה מלאה של הבניין, מחשבותינו עם משפחתה וחבריה של הקורבן. אף עובר אורח לא צריך להיות בסכנה".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE