הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הבית הלבן: כל מי שיצא מניו יורק צריך להיכנס לבידוד
ד"ר בירקס, בכירה בכוח המיוחד שהוקם למאבק בנגיף הקורונה, הסבירה כי כמות נדבקי הקורונה בעיר ניו יורק מעוררת דאגה רבה, וקיים חשש אמיתי ש"כל מי שעזב את העיר בימים האחרונים כבר נחשף לנגיף"; היא שיבחה את מושל פלורידה, שהורה לכל מי שעזב את העיר לאחרונה להיכנס לבידוד במשך שבועיים

בממשל הפדרלי בראשות הנשיא טראמפ עדיין "חוששים מהמתרחש באזור ניו יורק רבתי", כך על פי ד"ר דבורה בירקס, בכירה בכוח המיוחד שהוקם ע"י הבית הלבן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מימין לשמאל: ד"ר בירקס, היועץ הכלכלי לארי קודלו, הנשיא טראמפ, ד"ר פאוצ'י וסגן הנשיא פנס (צילום: AP)

 

"כ-56% ממקרי הקורונה בארה"ב הם בניו יורק, וזה רק עולה. 60% מהנדבקים החדשים הם מהעיר, ו-31% מתים כתוצאה ממחלת ה-COVID-19", אמרה ד"ר בירקס במהלך מסיבת העיתונאים היומית בנוכחות הנשיא טראמפ, סגן הנשיא פנס וד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות.

 

 

עוד אמרה ד"ר ביקס כי אנשים שיצאו מהעיר בימים האחרונים צריכים להיכנס לבידוד: "בגלל הכמות הגדולה של מקרי הידבקות, כל מי שעזב את ניו יורק במהלך הימים האחרונים עלול היה להיחשף לנגיף. אני חושבת שכולם צריכים לפעול לפי הנחיית מושל פלורידה, שהורה לכל מי ששהה בניו יורק להיכנס לבידוד של שבועיים. זה לא משנה אם אתם במקום מרוחק כמו פלורידה או במקום קרוב כמו לונג איילנד", היא אמרה והוסיפה כי תקופת הבידוד של שבועיים צריכה להתחיל מיום היציאה מהעיר.

ד"ר פאוצ'י הסביר כי "המצב בניו יורק רציני וחמור", והוסיף כי אחד מכל אלף תושבי התפוח הגדול הוא נשא של הנגיף, "מה שאנחנו רואים עכשיו זה שהרבה אנשים מנסים לצאת מניו יורק, וניתן להבין את זה לחלוטין. הם נוסעים לפלורידה או לונג איילנד, או כל מקום אחר".

 

תושבי ניו יורק מתאספים מחוץ לבית חולים בעיר, מוקדם יותר היום (צילום: AP)

 

כזכור, מוקדם יותר היום הזהיר אנדרו קואמו, מושל מדינת ניו יורק, בנוגע לקצב המסחרחר שבו תושבי המדינה נדבקים בקורונה. לדבריו, ניו יורק עלולה למצוא את עצמה במשבר בריאותי עמוק בתוך מספר שבועות, וזאת בעקבות ההערכות ש-40 אלף בני אדם יזדקקו לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ.

ביקוש כה גבוה בבתי החולים עלול להביא לקריסת מערכת הבריאות, שכן ברחבי המדינה ישנן רק 3,000 מיטות אשפוז בטיפול נמרץ, ומרביתן כבר תפוסות.

"אנחנו לא מצליחים להאט את המגפה, והיא ממשיכה להתשפט במהירות", הסביר קואמו במהלך מסיבת העיתונאים שערך הבוקר, שכבר הפכה להיות הרגל יומי מתחילת המשבר, "שיא המגפה יהיה מוקדם יותר מהמצופה, אך הוא גם יכלול הרבה יותר מקרי הידבקות ממה שציפינו. מה שכן ברור זה שאנחנו חייבים להגדיל את הקיבולת של בתי החולים".

 

המושל קואמו, הבוקר במסיבת העיתונאים היומית (צילום: רויטרס)

 

הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום (FEMA) אומנם העבירה מכונות הנשמה לניו יורק, אך קואמו העביר ביקורת חריפה כנגד הסוכנות: "ב-FEMA אמרו לי ששולחים 400 מכונות הנשמה, שאלתי אותם 'מה אעשה עם 400 מכונות הנשמה כשאני זקוק ל-30 אלף כאלה?'", הוא אמר והוסיף כי סוכנות החירום "מפספסת את גודל הבעיה, והבעיה מוגדרת לפי גודלה".

עוד אמר המושל כי ניו יורק צריכה לקבל עדיפות ראשונה מבחינת סיוע של הממשל הפדרלי, וזאת בשל העובדה שמחצית ממקרי הקורונה בארה"ב נמצאים במדינה. "מה שקורה בניו יורק זה מה שיקרה בקליפורניה, באילינוי ובוושינגטון, זה פשוט עניין של זמן", הסביר קואמו והוסיף כי ניו יורק תוכל להעביר את מכונות ההנשמה למדינות אחרות כאשר שיא המשבר יחלוף.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE