הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בכיר בממשל טראמפ רומז: "ארה"ב שוקלת לסגור את שעריה בפני אירופה"
בהלת הקורונה העולמית, בייחוד באיטליה, גורמת לאנשי הממשל האמריקאי לשקול בחיוב לאסור על נסיעה לאירופה ולמנוע מאירופאים להיכנס למדינה. ככל הנראה, ההחלטה להתייחס לאירופה כישות אחת נובעת מהגבולות הפתוחים במרבית המדינות

ארצות הברית שוקלת לאסור על אירופאים להיכנס לתחומה, כמו גם נשקלת האפשרות לאסור על אזרחי ארצות הברית לבקר באירופה, וזאת בשל החששות שנגיף הקורונה ימשיך להתפשט ברחבי העולם, כך רמז מוקדם יותר היום (רביעי) בכיר בממשל בוושינגטון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

הנשיא טראמפ אמור לנאום בפני האומה בתוך כשעה (9:00 בלילה שעון מקומי בוושינגטון, 6:00 בערב בחוף המערבי), ויתכן שהוא יורה על האיסור. מי שרמז על כך ששיחות בנושא מתקיימות הוא קן קוצ'ינלי, סגן השר לביטחון המולדת בפועל.

"מדובר בשאלה שאנו מתמודדים איתה, בייחוד כשאנחנו מתייחסים לאירופה כישות אחת. ראינו אזהרות של משרד החוץ והמרכזים לבקרת מחלות ומניעתן. עוד לא הגענו לשלב שבו אנחנו מכריזים באופן רשמי על איסור שהות באירופה, אבל זה בהחלט סוגייה שנידונה", הסביר סגן השר.

עוד הסביר קוצ'ינלי כי אירופה מהווה סוגייה ייחודית בגלל מה שמכונה "אזור שנגן" - אמנה המאפשרת תנועה חופשית בתוך 29 מדינות באיחוד האירופי. "אם מתייחסים לעניין מבחינת איסור נסיעות, אין באירופה גבולות ברורים בין המדינות. לפחות לא כאלה שמאפשרות מדיניות שונה בין המדינות", הוסיף סגן השר.

 

קן קוצ'ינלי (צילום: Getty Images)

 

לממשלת ארצות הברית לא נותרה ברירה מלבד לעקוב בדאגה אחר התפשטות הקורונה במדינות אירופאיות. לדוגמה, איטליה היא אחת המדינות שבהן המגפה היכתה בצורה החזקה ביותר. עד כה דווח על 800 מקרי מוות ויותר מ-12 אלף בני אדם שנדבקו בנגיף.

זו גם אחת הסיבות שבגינה הרשויות בארצות הברית מבקשות להתייחס לאירופה כאל גוף אחד, שכן אדם ששהה באיטליה יכול לקחת רכבת למדינה סמוכה ולטוס ממנה לארה"ב. מעבר לאיסור עצמו, נשקלת האפשרות לפעול בדומה לישראל ולהורות על בידוד ביתי של שבועיים עבור כל מי שנכנס למדינה. לחילופין, נשקלת אפשרות דומה שתהיה רלוונטית רק למדינות אירופה.

בשלב זה, נראה שכל החלטה - בין אם תהיה איסור כניסה לאירופאים או הכנסתם להסגר - לא תהיה רלוונטית עבור אזרחים בריטים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE