הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: חיל הים האמריקאי השמיד מזל"ט איראני במצר הורמוז
הנשיא טראמפ חשף כי כלי הטיס איים על צוות חיל הים, ועל כן הוחלט להפילו. מוקדם יותר היום אמר הנשיא לעיתונאים בבית הלבן כי "מדובר בפעולה פרובוקטיבית ועוינת כלפי ספינה ששטה במים בינלאומיים. יש לנו את הזכות להגן על החיילים שלנו"

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, טוען שספינת חיל הים השמידה מזל"ט איראני שהתקרב אליה במצר הורמוז, במה שהיווה פרק נוסף בתקריות הצבאיות בין וושינגטון לטהרן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ספינת חיל הים האמריקאי, ה-USS Boxer (צילום: AP)

 

הנשיא חשף בפני עיתונאים בבית הלבן שספינת חיל הים - ה-USS Boxer - "נקטה בפעולה הגנתית לאחר שהמזל"ט האיראני התקרב עד כדי כאלף מטר ממנה והתעלם מהקריאות להתרחק". טראמפ הוסיף כי המזל"ט "הושמד באופן מיידי" לאחר שהוא "איים על ביטחונם של החיילים".

"מדובר בפעולה פרובוקטיבית ועוינת כלפי ספינה ששטה במים בינלאומיים. יש לנו את הזכות להגן על החיילים שלנו, המתקנים שלנו והאינטרסים שלנו. אנו קוראים לכל מדינות העולם לגנות את הניסיון האיראני להפר את חופש היווט והסחר העולמי", אמר הנשיא טראמפ.

כאמור, בשבועות האחרונים המתח במצר הורמוז עלה באופן משמעותי. מוקדם יותר החודש, כוחות איראנים ניסו להשתלט על ספינה מסחרית בריטית ששטה באזור, אך הם נהדפו בזכות ספינת מלחמה בריטית.

חודש קודם לכן, כוחו איראנים יירטו מזל"ט אמריקאי. האיראנים טוענים שכלי הטיס חדר לשטחם, אולם ממשל ארה"ב בראשות הנשיא טראמפ טוען שהוא הופל מעל לשטח בינלאומי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE