הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חרדי מפלורידה תובע את מקדונלדס: "לא העסיקו אותי בגלל הזקן שלי"
מנהל הסניף בפאתי אורלנדו דרש מהעובד לגלח את זקנו כדי להתקבל למשרה, אך הוא סירב לעשות זאת בנימוק שמדובר בזקן מטעמי דת. כעת הוא תובע את הרשת ובעלי הסניף על אפליה. עורך דינו: "העובדה שיש למקדונלדס מדיניות שנוגעת לאורך השיער אינה מתירה לחברה לעבור על החוק"

רשת המזון מהיר מקדונלדס מואשמת שהפלתה חרדי מפלורידה לאחר שלא קיבלה אותו לעבוד בסניף בפלורידה בגלל הזקן שלו, כך עולה מתביעה שהוגשה ע"י סוכנות פדרלית מוקדם יותר השבוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

הוועדה לשוויון הזדמנויות בתעסוקה (U.S. Equal Employment Opportunity Commission, או EEOC) הגישה תביעה כנגד חברת Chalfont & Associates Group, שהיא הבעלים של סניף מקדונלדס בעיר לונגווד, הממוקמת צפונית לעיר אורלנדו.

על פי התביעה, בספטמבר 2016 ביקש מורטזה ג'באדי להתקבל לעבודה בסניף כמנקה במשרה חלקית. לטענתו, נאמר לו שהוא יכול למלא את התפקיד אך ורק אם הוא מגלח את הזקן שלו: "במהלך ראיון העבודה, המנהל הסביר שעליו לגלח את הזקן כדי לעמוד בתקנים של החברה.

"ג'באדי הסביר למנהל שהוא אינו מוכן לגלח את הזקן מכיוון שמדובר באמונה דתית, והוא אף הציע לחבוש רשת על הזקן במהלך שעות המשמרת במקום", נטען בתביעה.

 

רוברט וייסברג, עורך דין אשר מייצג את הסניף הדרום-מזרחי של ה-EEOC (צילום: טוויטר)

 

על פי ה-EEOC, סירובו של המנהל להעסיק את ג'באדי היווה הפרה של חוקים פדרליים האוסרים על אפלייה מטעמי דת. "החוק מחייב מעסיקים לנסות ולמצוא פתרונות לעקוף בעיות מסוג זה", הסבירו בוועדה.

רוברט וייסברג, עורך דין אשר מייצג את הסניף הדרום-מזרחי של ה-EEOC, מסר כי "העובדה שיש למקדונלדס מדיניות שנוגעת לאורך השיער אינה מתירה לחברה לעבור על החוק". עוד אמר כי "הרשת ידעה שהמועמד לתפקיד אינו יכול לגלח את הזקן מטעמי דת, והיא בכל זאת סירבה לקבלו. בשום פנים ואופן אסור להכריח עובד לבחור בין להרוויח שכר הוגן לבין האמונות הדתיות שלו", הוא אמר.

התביעה הוגשה השבוע לבית המשפט, וג'באדי והוועדה דורשים לקבל את השכר שהוא היה אמור להרוויח, הוצאות משפטיות ופיצוי כספי נוסף. נציגי מקדונלדס וחברת Chalfont & Associates Group סירבו להגיב לפרשה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE