הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סוכנות ממשלתית: הביטוי "תחזור למקום שממנו באת" מוגדר בחוק כאפליה
הוועדה לשוויון הזדמנויות בתעסוקה מגדירה שלל ביטויים כאפליה, ביניהם גם מה שכתב הנשיא טראמפ על חברות הקונגרס הדמוקרטיות. "דוגמאות להתנהגות שנוגדת את החוק הן עלבונות, התגרות או כינויים אתניים כגון לצחוק על מבטא זר או אמירות כגון 'תחזור למקום שממנו באת'", נכתב באתר הוועדה

מחוקקים רפובליקנים ודמוקרטים מתווכחים בימים האחרונים על אמירותיו של הנשיא טראמפ, ובעיקר בנוגע לאמירה שהופנתה כלפי ארבע חברות קונגרס דמוקרטיות שבה הנשיא הציע להן "לחזור למקום שממנו הן הגיעו". אך אחת מסוכנויות הממשל הפדרלי טוענת שאין ויכוח ואכן מדובר באפליה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הציוץ של הוועדה על רקע תמונותיהם של הנשיא טראמפ (למעלה) וארבע חברות הקונגרס הדמוקרטיות (צילום: AP, רויטרס, טוויטר)

על פי הוועדה לשוויון הזדמנויות בתעסוקה (U.S. Equal Employment Opportunity Commission, או EEOC), ישנם חוקים מאוד ספציפיים שנועדו להגן על אנשים - בעיקר מהגרים - מפני אפלייה על בסיס לאום. הוועדה היא הגוף שאחראי על אכיפת החוקים שאוסרים על אפלייה והטרדה על בסיס גזע, צבע עור, מין, דת, לאום, גיל או נכות.

"כינויי גנאי והתנהגות ורבלית או פיזית נוספת על רקע לאום נוגדים את החוק אם הם חמורים, מתמשכים או יוצרים אווירת עבודה מאיימת ופוגענית, משפיעים על אופן העבודה או פוגעים בהזדמנויות תעסוקתיות", נכתב באתר הוועדה בנוגע לאפליה על רקע לאום.

"דוגמאות להתנהגות שנוגדת את החוק הן עלבונות, התגרות או כינויים אתניים כגון לצחוק על מבטא זר או אמירות כגון 'תחזור למקום שממנו באת', בין אם נאמרו ע"י מנהלים או עובדים זוטרים", נכתב באתר.

הנשיא טראמפ בעצרת בחירות, אמש בצפון קרוליינה (צילום: Getty Images)

כזכור, הנשיא צייץ במהלך סוף השבוע וכתב: "כה מעניין לראות חברות קונגרס דמוקרטיות 'פרוגרסיביות' שהגיעו ממדינות שבהן הממשלה היא קטסטרופלית ומשוחתת, שמנסות לומר לעם האמריקאי, המדינה החזקה והטובה בעולם, איך לנהל את הממשלה שלה. למה שהן לא יחזרו לשם ויעזרו לתקן את המקומות השבורים והמלאים בפשע שמהם הן הגיעו. אז הן יכולות לחזור ולהראות לנו איך עושים את זה".

רבים ראו בסדרת הציוצים כמתקפה כנגד ארבע חברות קונגרס דמוקרטיות: אלכסנדריה אוקסיו-קורטז (ניו יורק), רשידה טליב (מישיגן), אילהאן עומאר (מיניסוטה) ואייאנה פרסלי (מסצ'וסטס). חשוב לציין שארבעתן הן כמובן אזרחי ארצות הברית, והיחידה שלא נולדה במדינה היא עומאר, שהגיעה לארה"ב עם משפחתה בהיותה בת 10.

 

הסנאטור טים קיין והציוץ שכתב השבוע (צילום: Getty Images / טוויטר)

 

הסנאטור טים קיין, שהיה המועמד של המפלגה הדמוקרטית לתפקיד סגן הנשיא בבחירות 2016, צייץ השבוע תמונה שבה נראים החוקים של ה-EEOC. "המילים הגזעניות של הנשיא כה נוגדות את עקרונות המדינה שלנו. עד כדי כך שיש לנו חוקים ספציפיים נגדם", הוא צייץ.

ביום שני האחרון, לאחר הציוץ הפוגעני של הנשיא טראמפ, ה-EEOC פרסם הודעה בה הוסבר כיצד ניתן להגיש תלונה על אפליה. הציוץ של הוועדה לא הזכיר את הנשיא טראמפ או את חברות קונגרס הדמוקרטיות.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE