הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו ג'רזי הגישה הצעת חוק למיגור האנטישמיות, ארגונים רבים הפצירו במחוקקים שלא לאשרה
ההתנגדות של ארגונים אנטי-ישראלים ופרו-פלסטינים כלל לא הפתיעה, אך הצעת החוק הדו-מפלגתית זכתה לביקורת גם מארגון "קול יהודי לשלום". המתנגדים טוענים שהצעת החוק "מבלבלת בין ביקורת על ישראל לבין אנטישמיות", יוזם ההצעה כינה את האנטישמיות כ"סרטן על החברה"

15 ארגונים וקבוצות, לרבות המועצה ליחסים אמריקניים-אסלאמיים (CAIR) וקול יהודי לשלום (Jewish Voice for Peace), שיגרו השבוע מכתב לוועדת החינוך בסנאט המקומי בניו ג'רזי ובו הדרישה שלא לאשר הצעת חוק שנועדה למנוע אפלייה אנטישמית במוסדות לימוד ציבוריים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

הסנאטורים המקומיים רוברט סינגר (רפובליקני) וסטיפן סוויני (דמוקרט) הגישו במשותף את הצעת החוק בחודש שעבר. במסגרת ההצעה, אפליה על רקע אנטישמי באוניברסיטה או מכללה ציבורית במדינה תזכה ליחס ועונש בדומה לאפלייה כנגד כל אדם אחר.

הצעת החוק הועלתה לדיון בתקופה שבה יהודים רבים התלוננו על אווירה אנטישמית שקיימת בקמפוסים ברחבי ארצות הברית. עם זאת, המתנגדים להצעת החוק טוענים שהם מבקרים את ישראל ולא את יהודי ארה"ב.

 

בניין הסנאט של ניו ג'רזי, בבירת המדינה טרנטון (צילום: AP)

 

מחברי המכתב המתנגדים להצעה הודו בכך שאפלייה בכל צורותיה נמצאת בעלייה, לרבות בפן האנטישמי. הם אף הסכימו כי חייבת להתבצע חקיקה שתטפל בנושא, אך בו בזמן הם טוענים שהצעת החוק הספציפית הזו לא תפתור את הבעיה. "הצעת החוק בניו ג'רזי תבצע צנזורה על מי שיוצא נגד גזענות ופשעי מלחמה", אמרה עורכת הדין מירה שה מארגון "פלסטין ליגל".

במכתב נטען כי הצעת החוק SB 4001 מבלבלת בין התנגדות למדיניות הישראלית לבין אנטישמיות: "הצעת החוק כביכול נועדה לטפל בבעיית האנטישמיות, אבל קריאה פשוטה של הטקסט חושפת שהמטרה האמיתית היא להשתיק את התומכים בזכויות הפלסטינים", נכתב במכתב, שעליו חתמו גם ארגונים יהודים.

 

הארגונים שחתמו על המכתב הקורא לא לאשר את הצעת החוק (צילום: AP)

 

במסגרת הצעת החוק, "התנהגות אנטישמית" הוגדרה באופן רחב מאוד, אך מחברי ההצעה ציינו מספר מקרים ספציפים של אנטישמיות שייאסרו במוסדות הלימוד. למשל, הדה לגיטימציה של ישראל והסירוב להכיר בקיומה, הכחשת שואה ועוד. 

הצעת החוק מגיעה על רקע דיווחים אודות עלייה באנטישמיות ברחבי הקמפוסים בארה"ב. לדוגמה, רק לפני כמה חודשים הגישו מספר סטודנטים באוניברסיטת ניו יורק (NYU) תביעה בטענה שהנהלת המקום "לא טיפלה כראוי בפעילות שמעודדת אווירה של אנטישמיות קיצונית". 

הסנאטור סינגר, אחד מיוזמי הצעת החוק, הגיב למכתב ואמר כי "אנטישמיות היא סרטן על החברה שלנו. הצעת החוק נועדה לטפל במחלה הזו לפני שיהיה מאוחר מדי".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE