הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התארגנות יהודית גדולה להפגנה בוואלי נגד חברת הקונגרס שהואשמה באנטישמיות
אילהן עומאר מגיעה לוודלנד הילס לכבוד כנס של המועצה ליחסי איסלאם בארה"ב, אך היא צפויה להיתקל בהפגנת נגד גדולה. השתתפותה בכנס מגיעה על רקע שורה ארוכה של התבטאויות אנטישמיות שזכו לגינויים רבים משתי המפלגות

אילהן עומאר, חברת הקונגרס החדשה אשר מייצגת את המחוז הקונגרסיונלי החמישי של מיניסוטה ומי שהואשמה באנטישמיות ע"י חברי קונגרס רבים, צפויה להגיע לשכונת וודלנד הילס שבלוס אנג'לס כאורחת הכבוד של המועצה ליחסי איסלאם בארה"ב (Council on American–Islamic Relations).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חברת הקונגרס אילהן עומאר, מוקדם יותר השנה (צילום: Shutterstock)

 

הכנס צפוי להתקיים ב-23 במרץ במלון הילטון שבשכונה, וזאת למרות לא מעט קולות הקוראים לבטל את האירוע בשל השתתפותה של עומאר. כבר בשבוע שעבר הועלה לפייסבוק פוסט ע"י ארגון בשם "יד ימין", שקורא "לצאת ולהפגין כנגד אילהן עומאר, שלה קשרים עם חמאס".

כזכור, שמה של עומאר עלה לכותרות בשבועות האחרונים בעקבות שורה ארוכה של התבטאויות אנטישמיות. בעקבות גל הביקורת שקיבלה, הן מהמפלגה הרפובליקנית (שחלק מחבריה מנסים לנצל את האמירות האומללות כדי להעביר אליהם בוחרים יהודים) והן מהמפלגה הדמוקרטית (שמתקשה לעמוד כישות מאוחדת ולגנות את עומאר), חברת הקונגרס מחקה את הציוצים בעלי התוכן הפוגעני.

 

 

מספר חברי קונגרס ליברליים, לרבות אלכסנדריה אוקאסיו-קורטז (ניו יורק) והסנאטורים ברני סנדרס (ורמונט) וקמאלה האריס (קליפורניה), אמרו השבוע שהם מגנים את האנטישמיות, אבל בו בזמן טענו שמותר לחברי קונגרס להיות ביקורתיים כלפי מדיניות החוץ של ארה"ב. 

 

הפוסט של ארגון "יד ימין" הקורא להפגין כנגד חברת הקונגרס (צילום: פייסבוק)

 

ביחד עם ראשידה טאליב (שנאמה בכנס של המועצה בפסדינה בשנה שעברה), עומאר היא אחת משתי הנשים המוסלמיות הראשונות להיבחר לקונגרס. יוג'ין פילדס, דובר סניף לוס אנג'לס של המועצה ליחסי איסלאם בארה"ב, מסר השבוע שהוא צופה שאלפים יגיעו לכנס, בייחוד לאור העובדה שהוא מתקיים בוואלי בו גרים "רוב המוסלמים מתוך חצי מיליון במחוז לוס אנג'לס".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE