הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הטריק החדש של האנטישמים: מתמרנים סלבס להקליט הודעות שנאה מוצפנות
באפליקציה "קמיאו" אפשר לשלם סכום לא גדול תמורת ברכה מסלב שמקריא טקסט שכתבתם. הניאו נאצים באמריקה כבר מצאו דרך לקלקל לכולם את הכיף ולהעמיד פנים שהמפורסמים תומכים במשנתם הבזויה

אם אתם באמריקה מספיק זמן, מצב טוב ששמעתם את הביטוי השימושי This is why we can't have nice things, שהחל כנזיפה לילדים (נגיד כשהם שופכים סליים על השטיח הבוכרי היקר שירשתם מסבא) והפך לביטוי כללי המתאר מצב בו אדם אחד או יותר, בין אם מחמת טיפשות\בורות\מוח לא מפותח דיו ובין אם בזדון, מחריבים לכל השאר איזו הנאה או פריבילגיה. אפשר להחיל את זה על כל מיני דברים, מגישה קלה לכלי נשק להגנה עצמית וציד לגיטימיים ועד לדמוקרטיה עצמה - או גם לזוטות כמו אפליקציה חדשה וחמודה בבסיסה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אין לו שום בעיה עם חובשי כיפות והוא לא באמת חושב שהטבענו את הליברטי בכוונה. ברט פארב (צילום: WTMJ)

 

לאפליקציה במקרה הזה קוראים "קמיאו" (Cameo - הופעת אורח). היא עלתה לרשת באפריל ןהרעיון שלה פשוט: אתם משלמים סכום לא כבד נורא - שלוש ספרות גם לספורטאים אגדיים בתחומם - הסלבריקה מתיישב\ת מול המחשב ומקליט\ה לאפליקציה ברכה של חצי דקה לכל היותר, פרי עטכם, שכוללת את השמות הרלוונטיים ואולי איזו בדיחה פנימית או ביטוי אהוב. הם עשו את השעתית שלהם בדקה ואתם קיבלתם משהו מגניב ליום הולדת או אירוע אחר.

אבל כמו עם המצאות רבות וחשובות לאין ערוך, גם כאן מצאו אנשים מפוקפקים דרך להשתמש בשירות לרעה. יוטיוברים מזרם הימין הגזעני (אלט-רייט) משלמים למפורסמים שיקליטו "ברכות" מלאות בקודים אנטישמיים, ולאחר מכן מפיצים את התוכן ברשת כדי ליצור מצג שווא של תמיכה רחבה במשנתם הבזויה מצד דמויות נערצות - ובמקביל לועגים לסלבריטאים שנפלו בפח.

קמיאו, כמו גם נציגי המפורסמים המעורבים, סיפרו לכתבת "באזפיד ניוז" אלי הול כי לא היו מודעים לכך שהמסרים שהקליטו מכילים קודים לתיאוריות קונספירציה אנטישמיות. שני מנהיגי ה"קבוצה" שמאחורי התעלול התרברבו בהצלחתם בשידור חי (לייבסטרים) ברביעי האחרון. הקבוצה מכנה את עצמה GDL, ראשי תיבות של "גויים דפנס ליג", בהשאלה משם ארגון הזכויות היהודי הידוע. השניים מכנים את עצמם "הנדסום טרות'" (אמת נאה) ו"סוויי גווארה" (sway הוא מונח סלנג שפירושו "מאד מגניב" פחות או יותר. מקביל בערך ל"מוש" העברי-עכשווי).

באחד הסרטונים האחרונים שהצליחו השניים להשיג בהונאה נראה גרט פארב, הקווטרבק האגדי לשעבר של הגרין ביי פאקרס ואחד השחקנים המיתולוגיים בתולדות הפוטבול, מברך את הארגון. כמובן שלא נכלול כאן את הסרטונים כדי שלא לסייע ליוצריהם להפוך אותם לויראליים. עם זאת, כן נספר לכם מה נאמר בהם.

 

טופס ההזמנה מקמיאו. אחלה רעיון, אבל תמיד יהיו כאלה שימצאו דרך לקלקל (צילום: באזפיד)

 

"ברט פארב כאן, עם דרישת שלום להנדסום טרות' ולחבר'ה מה-GDL", אומר פארב. "אתם פטריוטים בעיניי. אז תמשיכו להעיר אותם ואל תתנו לקטן (small) לדכא אתכם. תמשיכו להילחם, ולעולם אל תשכחו את ה-USS ליברטי ואת הגברים והנשים שמתו באותו יום. יברך אתכם אלוהים ותשמרו על עצמכם".

כמובן שלפארב - דמות לא חפה מבעיות שגזענות מעולם, מעולם לא היתה אחת מהן - לא היה מושג את מי הוא מברך (ה-GDL הזה אינו בין המוכרים בארגוני השנאה המקוונת, וסביר שפארב אינו מתמצא בנבכי ארגוני השנאה גם אילו היה) ולא מה הוא אומר. ה"קטן" זה קיצור של "כובע קטן" - קוד לכיפה ולמי שחובש אותה. ספינת חיל הים האמריקאי ליברטי הוטבעה בידי חיל האוויר של ישראל בתאונה טראגית ב-1967, לאחר שהטייס הישראלי זיהה בטעות את הספינה ככלי שיט מצרי. גורמים אנטישמיים ואנטי-ישראליים, בעיקר בימין אבל גם בשמאל בארה"ב, אוהבים להעלות את התקרית כ"הוכחה" להתנהלותה הזדונית של ישראל - ששילמה אגב מיליונים כפיצויים למשפחות הנספים.

יו"ר קמיאו מסר לבאזפיד כי כאשר דבר קיומו של הסרטון הגיע לדיעת הצוות של פארבן, לאחר שהחל לתפוס תאוצה ויראלית ברשת, יצרו נציגי אגדת הפוטבול קשר עם החברה, שהסירה את הסרטון. כאשר מישהו מזמין "הופעת אורח" באפליקציה, הוא או היא כוללים הוראות מדויקות מה לאמר ולעשות בסרטון. הסלב עובר על ההזמנה ומקבל או דוחה את ההזמנה. אם הסלב קיבל\ה את הבקשה, הלקוח מקבל\ת את הסרטון תוך מספר ימים. סרטון "קמיאו" של ברט פארב עולה 500 דולר.

"הנה הקטע, חבר'ה. הם יכולים לדחות את זה אם זה לא מוצא חן בעיניהם, נכון?", הסביר "הנדסום טרות'" לעוקביו בשידור החי. "אז אנחנו מנסים, כאילו - אנחנו רוצים שזה יהיה מוצפן מספיק שהם יגידו את זה". היום (שבת) הפנה פארב את באזפיד לעמוד הפייסבוק שלו, בו הוא מסביר שהוא חשב שהוא מקליט סרטון "לתמוך בגברים והנשים האמיצים של הכוחות המזוינים שלנו. כמה ימים מאוחר יותר, אני שומע לצערי הרב שהבקשה הגיעה מקבוצה אנטישמית שהעלתה את הווידאו שלי בצירוף אמירות כאילו אני תומך במשימה שלהם. דבר לא יכול להיות רחוק יותר מן האמת".

 

דווקא הסתבך בעבר באמירות גזעניות. אנדי דיק (צילום: לופר)

 

פארב הוסיף שהוא תורם את 500 הדולרים שקיבל תמורת הווידאו לארגונים הנאבקים בשנאה ובדעות קדומות. "כמו רוב האמריקאים, מה שהארגונים האלה מייצגים מחליא אותי ואני מודאג מהתפקיד שהם משחקים בתדלוק האווירה הפוליטית השלילית כיום".

גם הקומיקאי אנדי דיק והראפר סולג'ה בוי פותו להקליט הודעות עם מלות הקוד של הארגון האנטישמי, ונאלצו לצאת בהתנצלויות. במקרה של פארב וסולג'ה בוי (שם אמיתי: דאנדרה קורטז וויי), איש אינו מפקפק בכנותן. אף משניהם לא הביע מעולם דעות אנטישמיות. פארב הסתבך בהטרדה מינית של מעסה בקבוצה בה שיחק פעם וגם לסולג'ה בוי לא חסרו שערוריות, אבל לא כאלה.

דיק לעומת זאת כן הסתבך באנטישמיות בעבר, כשכינה את מגיש הרדיו השערורייתי "יהודי רודף-בצע" (Money-grubbing Jew) בהקשר של סכסוך עסקי בין השניים. הוא גם נשמע בעבר משתמש במילת ה-N בפומבי. לאחר שהעלה את הווידאו שתימרן את דיק להקליט, העלה "סוויי גווארה" גם את הווידאו של אותה אמירה על סטרן.

 

חבר טוב של שני התעלולנים. פטריק ליטל. ניאו נאצי מוצהר ולאחרונה מועמד רפובליקני לסנאט (צילום: ADL)

 

ה-GDL קשורים באופן הדוק למועמד הניאו נאצי הכושל לסנאט מקליפורניה, פטריק ליטל, מכחיש שואה ומעריץ של היטלר שאיומי האלימות האנטישמיים היו יותר מדי אפילו בשביל הרשת החברתית גאב, שבעיקרון קיימת למען אנשים כמוהו, שדעותיהם מחליאות מדי עבור הרשתות החברתיות של ה"מיינסטרים". בשידור חי בשבוע שעבר שיבח ליטל את "הנדסום טרות'" על מה שכינה "דרך אינטליגנטית מאד" לגאום למפורסמים "לנקוב בשמם ולבייש אותם" - כשהם, כמובן, אלה אנחנו. היהודים.

בשידור חי ביום רביעי קראו שני הניאו נאצים לעוקביהם להמשיך בתעלול, להעתיק את ה"סקריפט" של הברכה של פארב ולשלוח אותה לכמה שיותר סלבריטאים. "כולנו צריכים לכתוב משהו דומה לנוסח הזה וללכת למקום הזה ולבחור אנשים שידברו על ה-USS ליברטי, בסדר? תשתמשו בסלבריטאים האלה נגדם". דהיינו, נגדנו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE