הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: צלבי קרס רוססו במשרדה של חוקרת שואה, בפעם השניה
הפעם הקודמת שבה הושחת משרדה של פרופסור אליזבת' מידלרסקי הייתה בשנת 2007. המשטרה פתחה בחקירה, אך בשלב זה עדיין לא ברור מי עומד מאחורי פשע השנאה.

משרדה של הפרופסור היהודיה אליזבת' מידלרסקי, שמלמדת וחוקרת את השואה בבית הספר למורים קולומביה, הושחת אתמול (רביעי) בצלבי קרס ובכתובות אנטישמיות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צלבי הקרס שרוססו בכניסה למשרדה של מידלרסקי

האירוע נמצא תחת חקירת משטרת ניו יורק, ובשלב זה עדיין לא ברור מי עומד מאחורי המעשים האלה.

מידלרסקי מצאה את כתובות הגרפיטי במשרדה - שני צלבי קרס לצד הביטוי הגזעני "ייד" (יהודי בפולנית) - כאשר נכנסה אתמול למקום. הכתובות רוססו במבואה למשרד שלה, שאינו משותף לעובדים הוראה אחרים.

"הייתי בהלם", אמרה מידלרסקי, "עצרתי לרגע, בגלל שלא הצלחתי להאמין למה שאני רואה".

זו אינה הפעם הראשונה שבה הושחת משרדה של מידלרסקי. בשנת 2007, רוסס צלב קרס על דלת משרדה, והושארו מכתבים אנטישמיים בתיבת הדואר שלה. לדברי החוקרת, האירוע הקודם היה "מפחיד, אך לא מפתיע", בגלל "הסטטוס הברור שלה כיהודיה" באותם ימים, משום שמאמרים רבים שהיא מפרסמת עוסקים בשואה.

עם זאת, מידלרסקי טוענת כי האירוע הנוכחי הוא חלק מעלייה בכמות הפשעים האנטישמיים בכל רחבי ארצות הברית, ובשל התרבות המשתנה.

היא פרופסור לפסיכולוגיה ולחינוך, והמחקרים שלה עוסקים באלטרואיזם, דת ושואה.

נשיא בית הספר להוראה, תומס ביילי פרסם הודעה למורים ובה הוא מגנה את האירוע. "אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם המשטרה כדי לחשוף מי ביצע את פשע השנאה הזה", כתב ביילי.

השבוע חשף סקר של רשת CNN כי דעות קדומות נגד יהודים ממשיכות לשגשג באירופה, ואילו זכר השואה מתחיל להתפוגג. למעלה מרבע האירופאים מאמינים כי ליהודים יש יותר מדי השפעה בעסקים ועולם ההון. כמעט אחד מארבעה אמרו שליהודים השפעה רבה בסכסוכים ומלחמות ברחבי העולם. אחד מחמישה אמר שיש ליהודים יותר מדי השפעה על התקשורת ומספר דומה אמרו שיש ליהודים יותר מדי השפעה בפוליטיקה.

במקביל, שליש מהאירופאים בסקר אמרו שהם יודעים מעט או לא יודעים דבר על השואה, בה הושמדו שישה מיליון יהודים בידי המשטר הנאצי של אדולף היטלר. אלה כמה ממצאי המפתח של סקר שבוצע בידי חברת קומרֶס עבור CNN. בסקר רואיינו למעלה משבעת אלפים בני אדם, כולל יותר מאלף נשאלים מכל אחת מהמדינות הבאות: אוסטריה, צרפת, גרמניה, בריטניה, הונגריה, פולין ושבדיה.

 

צלב הקרס שרוסס על האנדרטה לזכר הנרצחים בבית הכנסת עץ חיים

גם בארצות הברית האנטישמיות מרימה את ראשה. כולנו זוכרים את הטבח בבית הכנסת עץ חיים בפיטסבורג, בו נהרגו 11 בני אדם כאשר תושב המקום נכנס לבית הכנסת באמצע תפילת יום השבת ופתח באש על המתפללים.

גם לאחר האירוע הקשה הזה, האנטישמיות לא מתחבאת. באוניברסיטת דיוק (Duke) שבצפון קרוליינה בחרו להנציח את זכר הקורבנות מאירוע הירי הרצחני בבית הכנסת בעזרת ציור קיר מרשים שעליו התנוסס בגאווה מגן דוד, אך כמה ימים אחר כך, נרשם אירוע אנטישמי מכוער שבו אלמוני צייר צלב קרס על האנדרטה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE