הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אבות מבוגרים אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה: או במקרה המדובר מצבם הבריאותי של הבנים
לידה מוקדמת, משקל לידה נמוך והתקפים שונים הם סימפטומים לבעיות בריאות שמדווחות בקרב תינוקות שנולדו לאבות מבוגרים

מחקר חדש מצא, כי תינוקות לאבות מבוגרים נמצאים בסיכון גבוה יותר ללידה מוקדמת, למשקל נמוך בעת הלידה ולמחלות ילודים אחרות. אימהות עלולות להיות מושפעות מכך. נשים בעלות בני זוג מבוגרים נמצאות בסיכון גבוה יותר לסוכרת היריון. הסיבה לכך, ככל הנראה, היא האבהות המבוגרת שנקשרת בשינויים בשליה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בסיכון גבוה למחלות ילודים, תינוקות לאבות מבוגרים

המחקר השתמש בנתונים מקרב למעלה מ-40 מיליון לידות, שנאספו במרכז לבקרת מחלות ולמניעתן בין השנים 2007 ל-2016. בהשוואה לתינוקות של אבות בגילאי 25 עד 34, תינוקות שנולדו לאבות בגילאי 45 עד 54 היו בסיכון גבוה ב-15 אחוז ללידה מוקדמת.

תינוקות אלה היו בסיכון גבוה ב-18 אחוז למחלות ילודים; בסיכון גבוה ב-14 אחוז לצורך בשהות במחלקת טיפול נמרץ ילודים; ובסיכון גבוה ב-9 אחוז להזדקק לטיפול אנטיביוטי. תינוקות שנולדו לאבות מעל גיל 55, היו בסיכון גבוה יותר למצבים הבריאותיים האמורים.

החוקרים ממליצים לגברים לחשוב היטב על ההשלכות של אבהות בגיל מבוגר

בתוצאות המחקר שוקללו נתונים נוספים, כגון גילה של האם.

לדברי החוקרים, ההשפעות על בני זוג אינדיבידואליים צנועות. כמו כן, הוסיפו החוקרים, כי הם לעולם לא יאמרו לגברים שהם מבוגרים מדי מכדי להיות אבות. עם זאת, ציינו החוקרים, כי על גברים לקחת בחשבון שמסלול האבהות שלכם מוגבל ושעליהם להתחשב בכך כשהם מחליטים להקים משפחה או להרחיב את זו הקיימת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE