הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זינוק של 57% באירועים האנטישמיים בין 2016-2017
דו"ח של הליגה נגד השמצה לא מותיר ספק: האנטישמיות בארצות הברית בעלייה כבר כמה שנים, הרבה לפני הרצח המזוויע בפיטסבורג - יש זינוק חסר תקדים באירועים האנטישמיים ובהתבטאויות האנטישמיות ברשתות החברתיות

הרצח המזוויע של 11 מתפללים בבית כנסת בפיטסבורג הוציא בעיה ממארת מבין הצללים והפנה אליו את אור הזרקורים: האנטישמיות בארצות הברית נמצאת במגמת עלייה מובהקת. איומים בפצצות, הודעות מפחידות ברשתות החברתיות ותקיפות גופניות נגד יהודים הפכו נפוצות יותר ויותר בשנים האחרונות, על פי מחקרים ונתונים פדרליים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זה לא התחיל פה. בית הכנסת עץ חיים, אמש


גם לפני הפיגוע בבית הכנסת - שהיה הקטלני ביותר נגד יהודים בתולדות ארה"ב - עלו שיעורי האלימות וההטרדה נגד אנשים ומוסדות יהודיים בחדות, במקביל לרגע בו הפכה הפוליטיקה האמריקאית מפולגת בחדות. אשתקד (2017) היו לפחות 1,986 מקרים כאלה, עלייה של 57% ביחס לשנה הקודמת, על פי נתוני הליגה נגד השמצה (ADL).

הליגה נגד השמצה פרסמה החודש דו"ח שמצא עלייה מדאיגה בתוכן האנטישמי ברשתות החברתיות בחודש שלפני בחירות אמצע הכהונה בשבוע הבא. "לפני בחירתו של דונלד טראמפ, הטרדות והתקפות אנטישמיות היו נדירות ובלתי צפויות, אפילו ליהודים בולטים לעין הציבור", כתבו מחברי הדו"ח סמואל וולי וקייטי ג'וזף.

"לאחר בחירתו, האנטישמיות הפכה מנורמלת וההטרדות הן עניין יומיומי. ההטרדות, המושרשות בתיאוריות קונספירציה עתיקות בלבוש חדש, כמו 'הסדר העולמי החדש', לפיו קבוצה מרושעת של יהודים נטלו שליטה בלתי נבחרת בעולם, ותמונות הקשורות לשואה - פני אנשים בתוך משרפות של מחנות השמדה או מתוחות על אהילי מנורות - אינן מראות כל סימן להיעלמות".


החל לטפס ב-2014, זינק בגדול בין 2016-2017 (מקור: הליגה נגד השמצה)


אתמול הגישו הרשויות כתב אישום נגד רוברט באוורס בן ה-46 בגין רצח, פשע שנאה ועבירות נשק בקשר למתקפתו הרצחנית על בית הכנסת עץ חיים. על פי כתב האישום, לפני שנכנע לשוטרים צווח החשוד כי היהודים "מבצעים רצח-עם בבני עמי" ו"אני רק רוצה להרוג יהודים".

נראה כי החשוד גם פירסם הודעות אנטישמיות ארסיות ברשת החברתית "גאב" (Gab) החביבה על הימין הקיצוני והגזעני, כולל השתלחות פרועה בארגון הסיוע למהגרים היהודי HIAS ובשותפיו לדרך השנאה, שאכפת להם מדי מ"מראית" עין ומפחדים לעשות מעשה. הודעה זו פורסמה דקות ספורות לפני שהוא אכן קם ועשה את המעשה הנורא.

טראמפ - וגם הרוצח - האשימו אותו במימון שיירת המהגרים. ג'ורג' סורוס (צילום: פייננשל טיימס)


הניתוח שערכו וולי וג'וזף ב-7.5 מיליון הודעות בטוויטר בין ה-31 באוגוסט ל-17 בספטמבר העלה כי נתח נכבד מן ההודעות האנטישמיות - עד 30% - באו ככל הנראה מחשבונות אוטומטיים, או מה שמכונה "בוטים". החוקרים גילו גם כי ג'ורג' סורוס, איל ההון הנדבן המרבה לתרום לפוליטיקאים ליברלים, הופך יותר ויותר למטרה להרבה מן הארס האנטישמי הגרוע ביותר ברשתות החברתיות.

סורוס, יהודי ניצול שואה יליד הונגריה, התומך במפלגה הדמוקרטית, מתואר על ידי הימין הקיצוני כאחראי לשלל קונספירציות חסרות שחר. הנשיא טראמפ עצמו האשים את סורוס במימון המפגינים שמחו נגד אישורו מועמדותו של ברט קאבנאו לבית המשפט העליון, וכן במימון שיירת המהגרים ממרכז אמריקה. גם החשוד ברצח אמש חזר על טענה זו.


ג'ורג'יה וקולורדו, עם מעט יהודים יחסית, בולטות לרעה. ומה עם המדינה שלכם? (מקור: הליגה נגד השמצה)


הנתונים הפדרליים מראים כי 54.4% מפשעי השנאה שבוצעו בארה"ב ב-2016 בוצעו ממניע אנטי-יהודי. באוגוסט 2017 השתתפו כמה מאות "חסידי עליונות לבנה" במצעד "איחוד הימין" בשארלוטסוויל שבווירג'יניה, שם צעקו המפגינים סיסמאות נאציות כמו "זיג הייל" וצעקו "יהודים לא יחליפו אותנו". תושב אוהיו הואשם בפשעי שנאה לאחר שהדהיר את רכבו לתוך קבוצת מפגיני-נגד ורצח את הת'ר האייר בת ה-32.

אשתקד דיווחו פרנסי קהילת עדת בני ברית באוואנסוויל שבאינדיאנה כי מישהו ירה דרך חלון בית הכנסת. איש לא נפגע בתקרית, שאירע יום לאחר שהובסה במדינה חקיקה שהיתה מאפשרת לשופטים להטיל עונשים חמורים יותר במקרים של פשעי שנאה על רקע גזע, דת, מין, נכות, זהות מגדרית או נטייה מינית. במקביל חוללו אשתקד עשרות מצבות בבתי עלמין יהודיים במיזורי ובפנסילבניה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE