הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נתניהו: "המפגינים בקמפוסים דומים לנאצים משנות ה-30"
ראש ממשלת ישראל גינה את הגל הגובר של ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות האמריקאיות כגל אנטישמי המזכיר את זה שבגרמניה הנאצית בשנות ה-30

"ההפגנות פרו-פלסטיניות שסוחפות את קמפוסי האוניברסיטאות בארה"ב הן אנטישמיות המזכירות את שנות ה-30 בגרמניה ויש לעצור אותן", אמר ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, בטענה שההמון התוקף סטודנטים ואנשי סגל יהודים מזכיר את זה שפעל בגרמניה של היטלר.

דבריו באים לאחר שהמשטרה עצרה יותר מ-100 מפגינים ביום רביעי בהפגנות פרו-פלסטיניות המתקיימות בכ-21 אוניברסיטאות במדינות כמו מסצ'וסטס, קליפורניה וניו יורק בין היתר.

הסטודנטים דרשו מממשלת ארה"ב להפסיק את המימון לצה"ל ו"להפסיק לתת להם עוד כסף להמשך רצח העם הזה", בהתייחסם החד צדדית למתקפה הישראלית המתמשכת נגד חמאס בעזה.

בסרטון שפורסם בחשבון ה-X שלו ביום רביעי, אמר נתניהו כי ההפגנות בקמפוסים הן "איומות" וטען כי "המון אנטישמי השתלט על אוניברסיטאות מובילות" וקורא ל"השמדת ישראל".

"זה מזכיר את מה שקרה באוניברסיטאות בגרמניה בשנות ה-30. זה לא מתקבל על הדעת. צריך לעצור את זה. יש להוקיע ולגנות זאת באופן חד משמעי", אמר ראש הממשלה, בהתייחסות לליגת הסטודנטים הנאצית, שרדפה סטודנטים וחברי סגל שלא היו ממוצא ארי או שנחשבו למתנגדים פוליטיים של המשטר הנאצי.

גם אילון מאסק שיתף את הציוץ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המנהיג הישראלי גם תקף את מה שהוא כינה התגובה ה"מבישה" של כמה מנשיאי האוניברסיטאות להפגנות.

"צריך לעשות יותר", דחק נתניהו, ואמר כי חלה "עלייה אקספוננציאלית באנטישמיות ברחבי אמריקה ובכל החברות המערביות".

ראש הממשלה גם טען כי המפגינים "רוצים להרוג יהודים באשר הם" וכי הם קוראים סיסמאות כמו "מוות ליהודים".

מוקדם יותר השבוע, הרב אלי בוכלר הפציר בסטודנטים יהודים מאוניברסיטת קולומביה להישאר בבית, בטענה שהם אינם בטוחים על רקע ההפגנות הפרו-פלסטיניות המתמשכות.

הבית הלבן גינה כל "קריאה לאלימות ולהפחדה פיזית המכוונת לסטודנטים יהודים ולקהילה היהודית".

פעילים, לעומת זאת, הכחישו כי ההפגנות הן אנטישמיות ואומרים שסטודנטים וארגונים יהודים רבים מעורבים בארגון ההפגנות, מדובר בטענה מפוקפקת לכל הפחות אם לא שקרית שכן רק מיעוט זניח של יהודים נוטל חלק בהפגנות אלה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE