הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רב אונ' קולומביה קורא ליהודים להישאר בבתיהם בשל "אנטישמיות ואנרכיה"
שנאת היהודים במוסד הלימודים היוקרתי שבמנהטן החריף בימים האחרונים, עד כדי כך שהרב אלי בוכלר קרא לתלמידים היהודים לא לחזור לכיתות עד ש"המציאות תשתפר באופן דרמטי"

הרב של אוניברסיטת קולומביה הזהיר סטודנטים יהודים מלחזור לקמפוס בגלל "אנטישמיות קיצונית".

דבריו החריגים של הרב הגיעו בעקבות עוד יום של הפגנות אלימות מצד פרו-פלסטינים בקמפוס היוקרתי במנהטן, כאשר בין היתר אחת המפגינות החזיקה שלט המצביע על כך שסטודנטים המחזיקים גדלי ישראל צריכים להיות היעד הבא של מחבלי חמאס, ואחת אחרת צעקה: "אנחנו חמאס".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"אירועי הימים האחרונים, ובמיוחד אמש, הבהירו כי מחלקת הביטחון של אוניברסיטת קולומביה ומשטרת ניו יורק לא יכולים להבטיח את שלומם של הסטודנטים היהודים מול אנטישמיות ואנרכיה קיצונית", אמר הרב אלי בוכלר בהודעה שנשלחה ביום ראשון.

"מאוד כואב לי לומר את זה, אבל אני ממליץ בחום לחזור הביתה בהקדם האפשרי ולהישאר בבית עד שהמציאות בקמפוס וסביבתה תשתפר באופן דרמטי", הוסיף. "זה לא התפקיד שלנו כיהודים לדאוג לבטיחות שלנו בקמפוס. אף אחד לא צריך לסבול את רמות השנאה האלה, בטח שלא במוסד לימודים".

 

 

ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, הביע גם הוא דאגה וכעס על האירועים האחרונים בקמפוס.

"אני נחרד ונגעל מהאנטישמיות בקמפוס של אוניברסיטת קולומביה", כתב אדמס בעודו מציין מספר תקריות מטרידות. "אני מגנה בחריפות את דברי השטנה האלה. לשנאה אין מקום בעיר שלנו, והנחיתי את משטרת ניו יורק לחקור כל הפרת חוק שמדווחת, ולעצור את כל מי שעובר על החוק".

גם הבית הלבן פרסם הודעה וגינה את שנאת היהודים בקמפוס: "הקריאות לאלימות והפחדה פיזית נגד סטודנטים יהודים והקהילה היהודית, הן אנטישמיות, חסרות הגיון ומסוכנות, ואין להן מקום בשום קמפוס או בכל מקום אחר בארה"ב".

"הדהוד הרטוריקה של ארגוני טרור, במיוחד אחרי הטבח הקשה ביותר שנעשה בעם היהודי מאז השואה, הוא בזוי", הוסיף סגן מזכיר העיתונות, אנדרו בייטס.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE