הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק לא מתאוששת: מליונים מתכננים לעזוב את המדינה
המחירים ממשיכים להיות בלתי נסבלים, ואפילו מזג האוויר קר מדי – ועל פי סקר שנערך לאחרונה, כשבעה מיליון מתושבי האמפייר סטייט, כ-37%, רוצים לעזוב

ממצאי סקר שנערך לאחרונה מראים כי כשבעה מיליון מתושבי ניו יורק מתכננים לעזוב את המדינה, שכבר רואה צניחה בכמות האוכלוסייה.

סקר של Marist מצא כי 37 אחוזים מתושבי האמפייר סטייט, שהם בערך 7 מיליון איש, אמרו שהם מתכננים לעבור למדינה אחרת. הרפובליקנים הראו רצון גבוה יותר לעזוב, כאשר 46% מהם אמרו כי זאת השאיפה שלהם לעומת 29% דמוקרטים.

ההגירה ההמונית היא מגמה שנראית בעיקר מאז מגפת הקורונה, מסיבות רבות – החל ממזג אוויר נעים יותר, מגורים זולים יותר ותנאי מס שפויים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

 

וכך, בשנת 2022 אוכלוסיית ניו יורק צנחה ב-101,984 בני אדם – מה שציין את ההגירה היוצאת הגדולה ביותר מכל מדינה אחרת בארצות הברית באותה שנה.

על פי הסקר, תושבי ניו יורק הלבנים נמצאים בסבירות גבוהה יותר להישאר באזור, כאשר 33% אמרו שהם מתכננים לעזוב בהשוואה ל-42% שאינם לבנים.

המספרים לא מפתיעים כאשר מסתכלים על אישור הביצוע של המושלת הדמוקרטית קת'י הוקול. 42% מיותר מ-1,400 המשתתפים בסקר טענו כי הם לא מרוצים מהניהול שלה, לעומת 39% שאישרו את עבודה.

סוכן נדל"ן מפלורידה, ג'וש סטפלינג, הסביר כי רבים מתושבי האמפייר סטייט רוצים לברוח מעלויות המחיה הגבוהות להחריד – החל מדיור, מיסים והוצאות יומיומיות. רעבור רבים, מדינת הסאנשיין נותרה אחת מהיעדים העיקריים למעבר, בעיקר מיאמי ואורלנדו. אבל גם פילדלפיה ואטלנטה.

והמגמה נראית במגוון קבוצות, הסביר סטפלינג: "גמלאים מחפשים אקלים חם יותר, משפחות צעירות ובני דור המילניום רוצים יוקר מחיה נמוך יותר, ובעלי עסקים מחפשים סביבת מס נוחה יותר".

אבל סטפלינג הזכיר את ההשלכות: "זה יכול לשנות את הדינמיקה הפוליטית באזורים מסוימים, ובוודאי להשפיע על הכלכלה של שני האזורים. תושבים חדשים מביאים כישורים וביקוש כלכלי לקהילה חדשה, ולוקחים אותם מהמקום ממנו עזבו. והם גם מפעילים עומס על התשתיות והמשאבים המקומיים".

 

 

7% לא
93% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE