הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"עלול להקשות על מערכת העיכול": אזהרה סביב המשקה הפופולרי בקהילה היהודית-אמריקאית
הסלצר, אחיו האמריקאי של הסודה הבריטית אשר עובר תהליך פחמון אך אשר חסר בד"כ מינרלים וסודיום הפך למצרך זמין בכמעט כל בית יהודי בארה"ב, אך עתה מספר מומחים מזהירים מצריכה מופרזת - "עלול לעורר מספר תסמונות מעיים"

מתברר כי סכנה עלולה לארוב ממש ברקע אותה תחושה מרעננת של הסלצר האהוב עליכם.

למקרה ותהיתם מה ההבדל בין סלצר וסודה רגילה הרי שההבדל טמון בכך שבסודה רגילה יש בד"כ מינרלים ונתרן, בעוד שהסלצר מוגש כ-'Plain' או בתוספת חומרי טעם כאשר הוא מוגש ב'טעמים'. ובעוד מומחים מסכימים כי בדרך כלל מים מוגזים בטוחים לשתייה, עתה מתברר כי הם עלולים להשפיע על בריאות המעיים בהתאם להיסטוריה הרפואית ולרגישויות של הצרכן...

תהליך הפחמון של המשקה עלול לגרום לתסמיני נפיחות ולהחמיר מצבים קיימים של תסמונת המעי הרגיז (IBS) או מחלת ריפלוקס קיבתי-ושטי (GERD).

"מים מוגזים יכולים לעורר ריפלוקס אצל אנשים עם מחלת ריפלוקס קיבתי-ושטי ונפיחות, וגם גזים ושלשולים אצל אנשים עם תסמונת המעי הרגיז", אמרה ל-HuffPost הדיאטנית קייטי האדלי. תוספים - כגון סוכר או ממתיק מלאכותי - יכולים להיות גם כן אשמים בתסמינים הנגרמים על ידי סלצר, כך שבחירה בסלצר המכיל מים מוגזים גרידא הינה המפתח למזער את תופעות הלוואי של שתייתו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

 

לדברי הגסטרואנטרולוג המוסמך ד"ר קנת בראון מטקסס, חומרי הטעם, שעלולים לשבש את המיקרוביום של המעי, עלולים להחמיר תסמינים של IBS (תסמונת המעי הרגיז), מחלת קרוהן, קוליטיס (כיבית - IBD) או לעורר גדילת יתר של חיידקים במעי הדק (SIBO).

"למים מוגזים יש פוטנציאל לגרום לתסמיני ריפלוקס, גזים או נפיחות אצל כל אחד", הסביר גסטרואנטרולוג מוסמך אחר, ד"ר פיטר שטיין, מנהל האנדוסקופיה בבית החולים פלפס ובבית החולים נורת'רן ווסטצ'סטר שבניו יורק.

"עם זאת, רוב האנשים אינם חווים את התסמינים הללו כאשר הם שותים פחית מים מוגזים".

באופן פרדוקסלי, אוהבי סלצר אחרים עשויים דווקא למצוא הקלה אפשרית על ידי שתיית מים מוגזים.

"עבור רבים, מים מוגזים יכולים לעזור לתהליך העיכול ולהקל על תסמינים כגזים ונפיחות על ידי עידוד גיהוק, אשר מקל על לחץ", הסביר ד"ר בראון.

"הדבר יכול גם לשפר את הלחות ולהועיל לבריאות המעיים הכללית, במיוחד עבור אלה הממעטים בשתיית מים רגילים".

כמו כל פינוק, יותר מדי מדבר טוב עלול להפוך לרע, ואמנם אין כמות 'לא בטוחה' של צריכת מים מוגזים - אך חווית תסמינים שליליים עשויה להיות סימן כי עליכם 'להניח את הפחית'.

"הקשיבו לגוף שלכם, ואם אתם חווים תסמינים לא נעימים, הפחיתו את הכמות או הפסיקו לשתות אותו לחלוטין", ייעצה האדלי.

בכל זאת, אם מים מוגזים נסבלים היטב בקיבתכם, הלה יכולים להיות תחליף טוב למשקאות ממותקים או לתה ממותק.

"זוהי אלטרנטיבה מצוינת למשקאות מוגזים, משקאות אלכוהוליים או מיצים - שלכולם יכולים להיות השפעות מזיקות על מערכת העיכול והבריאות הכללית", ציין ד"ר שטיין.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE