הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חיסון "פורץ דרך" למניעת סרטן ריאות שצפוי להיות יעיל בעד 90%
הפיתוח החדש עשוי לסייע למערכת החיסונית להבדיל בין תאים רגילים לסרטניים, ובכך לזהות ולתקוף אותם – ולהציל את חייהם של מאות אלפי בני אדם

מדענים מפתחים חיסון "פורץ דרך" לסרטן ריאות, אשר מחקרים מראים כי הוא יכול להיות יעיל במניעת עד 90 אחוז מהמקרים.

החיסון, שינתן לאלו הנמצאים בסיכון גבוה לפתח את המחלה, למעשה תאמן את המערכת החיסונית לזהות ולהילחם נגד סימנים מוקדמים של הסרטן.

מומחים תיארו את הפיתוח כ"רגע מכריע" במאבק נגד המחלה ההרסנית, שעל פי הארגון 'החברה האמריקנית לסרטן' היא גבתה את חייהם של למעלה מ-125,000 בני אדם בארצות הברית. כמעט 65,800 מהם היו גברים, ויותר מ-59,200 נשים.

החיסון החדש המכונה LungVax פותח על ידי אוניברסיטת אוקספורד, מכון פרנסיס ואוניברסיטת קולג' לונדון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

תאי סרטן הריאות נראים שונה מתאים רגילים בגלל שיש להם חלבוני 'דגל אדום' ששמם ניאו אנטיגנים – אשר מופיעים על פני התא בגלל מוטציות הגורמות לסרטן ב-DNA של התא.

החיסון יישא גדיל של DNA שמטרתו לאמן את המערכת החיסונית לזהות ניאו אנטיגנים אלו על תאי ריאה לא תקינים. לאחר מכן, הוא יפעיל את מערכת החיסון שתהרוג את התאים המסוכנים ובכך ימנע את התפתחות סרטן הריאות.

פרופ' טים איליוט, חוקר ראשי באונ' סטנפורד, אמר: "מערכת החיסונית שלנו מתקשה להבחין בין תאים נורמליים לסרטניים. כך שלהביא אותה לזהות ולתקוף סרטן הוא אחד האתגרים הגדולים ביותר כיום".

לכן, "המחקר הזה יכול להביא לחיסון המבוסס על טכנולוגיית החיסון של אוקספורד, שהוכיחה את עצמה במגפת הקורונה. אם נוכל לשחזר את ההצלחה שנראתה בניסויים במהלך המגפה, נוכל להציל את חייהם של עשרות אלפי בני אדם בבריטניה לבד".

החוקרים קיבלו למעלה מ-2 מיליון דולר להמשך הפיתוח, ובמהלך השנתיים הקרובות הם צפויים לייצר 3,00 מנות ראשונות של החיסון.

אם הניסוי הראשוני יצליח, הוא יעבור לשלב הניסויים הקליניים שיכללו את אלו שנמצאים בסיכון גבוה לחלות בסרטן ריאות, כמו מעשנים בהווה ובעבר. וכאשר סיכוי ההחלמה עומד על עד 90%, מדובר בבשורה גדולה, אם אכן תתממש, שכן פחות מעשרה אחוזים מחולי סרטן הריאות שורדים את המחלה במשך 10 שנים או יותר.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE