הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בנקסי ביצירת אומנות חדשה – מה הוא מנסה להגיד הפעם?
תושבים בלונדון התעוררו ביום ראשון עם גרפיטי המרוסס על בניין ארבע קומות, ומהר מאוד האזור התמלא באנשים מסוקרנים לגבי היצירה החדשה של האמן האנונימי המפורסם בעולם

יצירת אומנות חדשה של אמן הרחוב והאקטיביסט האנונימי והמעניין בעולם, בנקסי, הופיעה ביום ראשון על קיר בניין בלונדון.

ציור הקיר בשכונת פינסברי פארק מכסה קיר של בניין בן ארבע קומות, ומציג דמות קטנה ירוקה האוחזת בצינור לחץ המחובר למה שנראה כמטף כיבוי אש, בעודה מסתכלת מעלה לעבר עץ דובדבן גדול – כאשר צבע ירוק רוסס על גבי רוב הקיר, כאילו היה העלים החסרים של העץ שנחתך על ידי העירייה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

המונים שהגיעו למקום עוד ביום ראשון האחרון, שציין את יום פטריק הקדוש, וצילמו את יצירת האומנות שככל הנראה מטרתה להביע אמירה סביבתית.

"העץ נראה מאוד עצוב, בלי ענפים ובלי עלים", אמרה פורה לולר שהייתה בדרכה לאימון. היא אמרה שלדעתה בנקסי רצה לומר משהו על "הריסת היערות והריסת הצמחייה".

מי שעוד הגיע למקום היה מנהיג מפלגת הלייבור לשעבר, ג'רמי קורבין, שאמר כי היצירה של בנקסי "גורמת לאנשים לעצור ולחשוב, 'רגע, אנחנו חיים בעולם אחד. אנחנו חיים בסביבה אחת, שהיא פגיעה ועל סף נזק חמור'".

 "פוליטיקה סביבתית עוסקת באזורים עירוניים וצפופים כמו זה, בדיוק כמו שהיא עוסקת בשטחים חקלאיים", הוסיף.

 

(צילום: AP)

 

יממה אחרי סימני השאלות והספקולציות, בנקסי אישר כי הוא האמן העומד מאחורי ציור הקיר.

בנקסי, שמעולם לא אישר את זהותו, החל את הקריירה שלו בריסוס מבבנים בבריסטול, אנגליה, והפך לאחד האמנים מהידועים בעולם. עבודותיו נמכרות במיליוני דולרים, וציורי הקיר שלו מעוררים סנסציות ומחלוקות רבות שכן מאחורי היצירות שלו יש אמירות פוליטיות ברורות.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE