הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כנופיות מאורגנות מדרום אמריקה מגיעות לדרום קליפורניה – ופורצות לבתי יוקרה
משטרת לוס אנג'לס הודיעה על הקמת כוח משימה מיוחד כדי לטפל בזינוק החד בפריצות לבתים על ידי כנופיות שמורכבות בעיקר מאזרחי צ'ילה, שמנצלים את הויזה לארה"ב

בחודשים האחרונים נרשם זינוק חד בכמות הפריצות לבתי יוקרה בדרום קליפורניה – וכעת משטרת לוס אנג'לס מודה כי נראה משודבר בכנופיות לטיניות המגיעות מחוץ לארה"ב.

לפני מספר ימים, ה-LAPD הודיע על הקמת כוח משימה מיוחד כדי להתמודד עם הכנופיות הללו, והודתה ב"זינוק בפריצות הממוקדות בבתים בשכונות עשירות".

"אני יכול להגיד שיש עלייה משמעותית בפריצות על ידי קבוצות מאורגנות שבסיסן מחוץ למדינה הזאת, והן נכנסות אלינו ומכוונות לתושבים עשירים", אמר המפקד דומיניק צ'וי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שוטרים בזירת אירוע בשכונת אנסינו

 

רק מתחילת השנה הזאת, ה-LAPD טיפלה ביותר מ-900 אירועי פריצה לבתים בלוס אנג'לס. בשל כך, המחלקה מסרה שהיא פותחת בשיתוף פעולה עם סוכנויות אחרות, מדינתיות ופדרליות, כדי לטפל בבעיה הגוברת.

על פי המידע שיש בידי הרשויות, רוב חברי הכנופיות הללו מגיעים מצ'ילה – אך חלקם גם ממדינות דרום אמריקה אחרות, כמו פרו, אקוודור וקולומביה.

רשת הפשיעה הזאת, כפי שמאמינה המשטרה, מנצלת את המדיניות האמריקאית שהוחלה בשנת 2014 במטרה לקדם תיירות ממדינות אחרות, כאשר היא מאפשרת לאזרחים ממספר מדיניות ספציפיות להגיע לארצות הברית למטרות תיירות או עסקים, ולהיכנס ללא ויזה לעד 90 יום.

סגן מפקד LAPD, אלן המילטון, הסביר ל'לוס אנג'לס טיימס' כי אותם גנבים נוטים לבצע את הפשעים שלהם ללא אקדחים – זאת כדי שאם ייתפסו, הם לא יורשעו בנשיאת נשק חם. אם זאת, לפעמים הם מצויידים בכלים איתם הם משביתים את מערכות האבטחה הביתיות.

לא רק לוס אנג'לס מתמודדת עם כנופיות המאורגנות מחוץ לגבולות ארצות הברית, שכן משטרת סקוטסדייל שבאריזונה פתחה גם היא בחקירה מעמיקה לגבי שורה של פשעים הקשורים לגנבים מדרום אמריקה.

 

המפקד דומיניק צ'וי (צילום: AP)

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE