הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
30 שנה לפיגוע הירי בגשר ברוקלין: עשרות התאספו לזכרו של הנער היהודי שנרצח באכזריות
ראש העיר ובכירים אחרים הצטרפו לעשרות מתושבי ניו יורק כדי לציין 30 שנה לרצח האכזרי של ארי הלברשטאם בן ה-16, על ידי מחבל פלסטיני יליד לבנון

עשרות מתושבי ניו יורק התאספו ביום שישי כדי לציין 30 שנה למותו של ארי הלברשטאם בן ה-16, שנורה למוות בגשר ברוקלין רק בגלל שהיה יהודי.

ראש העיר אריק אדמס, התובעת הכללית של ניו יורק לטיטיה ג'יימס ושורה ארוכה של בכירים ב-NYPD ו-FBI היו בין אלה שהצטרפו למשפחתו, חבריו וחברי קהילה שהתאספו לזכרו של הנער בזירת מתקפת הטרור האנטישמית בשנת 1994.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"באותו יום, באותו רגע, חיי השתנו לנצח. הפכנו לקורבנות של טרור", אמרה אמו של ארי, דבורה הלברשטאם.

הרצח המזעזע אירע ב-1 במרץ 1994, כאשר המחבל האנטישמי ראשיד באז, פלסטיני-דרוזי יליד לבנון, נסע על גשר ברוקלין בסמוך לוואן המלא ב-16 צעירים בחורי ישיבת בית חב"ד בברוקלין, שעשו את דרכם בחזרה ממרכז רפואי במנהטן, לשם ליוו את הרבי מלובביץ'.

בזמן הנסיעה, באז בן ה-28 פתח באש לעבר רכב ההסעה, ופצע אנושות שניים מהצעירים – אחד מהם ארי, שנכנע לפצעיו.

"אני לא יכולה לתפוס את השנאה וצמאות הדם שחלחלה, והרעל האידיאולגי שחדר לקיומו והובילה אותו בדרך הזו", אמרה האם על רוצח בנה.

"היום, כשאני עומדת כאן איתכם, אני רוצה להיות ברורה: שנאה חלחלה לתוך החברה שלנו כמו מגפה, ואנחנו חייבים לעשות משהו עם זה. עלינו להפוך אנטישמיות לאהבה", הוסיפה.

יומיים לאחר פיגוע הטרור, משטרת ניו יורק הצליחה לשים ידה על המחבל, שעבד כנהג מונית בעשר השנים שלפני כן, ושני סייענים. באז הורשע ונגזרו עליו 140 שנות מאסר ללא אפשרות חנינה.

ראש העיר אריק אדמס אמר במעמד האזכרה: "הרצח של ארי הלברשטאם הרעיד את העיר שלנו. למרבה הצער, אנו ממשיכים לראות את השנאה האנטישמית השפלה שלקחה את חייו, במדינה שלנו ובעולם שלנו עד היום".

"במלאת 30 שנה למתקפת הטרור האכזרית הזו, אנו עומדים לצד משפחת הלברשטאם, הקהילה היהודית ונגד השנאה – עכשיו ולתמיד", הוסיף אדמס, בעודו עומד בסמוך לרמפה על הגשר לכיוון דרום, ששינתה את שמה ל"רמפת ארי הלברשטאם".

 

 

17% לא
83% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE