הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אלו הם הפארקים הלאומיים המסוכנים ביותר בארה"ב
מבין עשרות הפארקים שניתן למצוא ברחבי ארצות הברית – בשניים מהם יש את הסיכון הגבוה ביותר למות. אבל הכל יחסי, ולצאת מהבית לבית הקפה השכונתי יכול להיות מסוכן יותר

בארצות הברית יש עשרות פארקים לאומיים, 63 ליתר דיוק – אבל שניים נחשבים למסוכנים ביותר.

חברת בגדי הטיולים KÜHL ניתחה נתונים שסופקו על ידי שירות הפארקים הלאומיים, ופרסמה את הממצאים – אשר הכריעו כי גרנד קניון באריזונה וראנגל-סנט אליאס שבאלסקה, הם המסוכנים ביותר.

הרשימה ממשיכה עם האי רויאל במישיגן, נורת' קסקיידס בוושינגטון ודריי טורטוגס בפלורידה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גרנד קניון (צילום: Getty Images)

 

בגרנד קניון למשל, מאז שנת 2007 מתו 165 בני אדם. אבל הממצאים לא מאוד מדאיגים, שכן הסיכוי הממוצע למצוא את מותכם בזמן ביקור בפארק לאומי, הוא בערך 1 ל-664,099. המספר מקבל פרופורציה בעיקר כאשר מסתכלים על הנתונים של תאונות דרכים, כאשר הסיכוי שהולך רגל ימות הוא 1 לכל 485 בני אדם. זאת לפי המועצה הלאומית לבטיחות.

"טיול בפארק לאומי מהווה בדרך כלל פחות סכנה מאשר ללכת לבית הקפה המקומי", נכתב בהודעה לעיתונות שפרסמה KÜHL.

כמובן שעדיין יש סכנה, ודוברת שירות הפארקלים הלאומיים, סינתיה הרננדז, הזכירה כי תנאי מזג אוויר הם פקטור חשוב. כמו כן, אנשים צריכים לדעת את הגבולות האישיים שלהם בכל הנוגע לפעילות כזו או אחרת.

דירוג הסיכונים מבוססים על שבעה קריטריונים: סך מקרי המוות, נעדרים, משימות חיפוש והצלה, נוכחות של שומרים בפארק, קרבה לבתי חולים, התראות שבילים ונתוני מבקרים.

 

ראנגל-סנט אליאס

 

הסיבה העיקרית למקרי מוות בפארקים לאומיים היא נפילות – שמהווים 20.3% מהנסיבות. אחר כך זה בעיות רפואיות וטביעה, שמהווים 15.4% ו-12.9% בהתאמה.

כך למשל, עבור חלק מהמבקרים בפארקים, זו הפעם הראשונה שהם שוחים בנהר, ולפעמים זה נגמר בטרגדיה.

ומה הפארק הכי בטוח למבקרים? קשת השער בסנט לואיס, מיזורי. אחריו הפארק פטריפייד פורסט שבאריזונה, קובוק ואלי שבאלסקה, אמריקן סמואה והמעיינות החמים בארקנסו סוגרים את הרשימה.

 

 

 

17% לא
83% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE