הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תושבי לוס אנג'לס, מסכימים? תשע סיבות לאהוב את העיר
ממזג האוויר המעולה, הנופים המגוונים והאוכל האותנטי מתרבויות שונות – תושבי אל.איי הצביעו והכריעו למה הם אוהבים כל כך את העיר

סביר להניח שרובכם תסכימו שיש הרבה על מה להתלונן בלוס אנג'לס. אבל ברוח הוולנטיינס דיי שחלף אתמול, אפשר גם לחלק כמה מחמאות.

מגזין 'טיים אאוט' פנה לעוקביו בפייסבוק ושאל אותם מה הם הכי אוהבים באל.איי, כאשר מזג האוויר הייתה התשובה הפופולרית ביותר.

למעלה מ-250 ימים במהלך השנה יש שמש בלוס אנג'לס, ואפילו בחורף הטמפרטורות נמצאות סביב ה-20 מעלות צלזיוס. ועם כל הצמחייה הירוקה אחרי הגשם העונתי, רבים אומרים שהחורף באל.איי הוא אחת התקופות הנעימות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

הגולשים הצביעו כמובן גם על סצנת האוכל בלוס אנג'לס – שמלאה בכל טוב מכל הסוגים. החל מטאקו ודים סאם, דונאטס ועד סושי, שווארמה וקבאב. הכל מהכל, ובמחירים סבירים עד יקרים מאוד.

האווירה

יש דברים שלא פשוט להסביר – וכך גם לגבי הווייבים בלוס אנג'לס, שהוא אחד המאפיינים הבולטים ביותר שהועלו על ידי הגולשים. האווירה בעיר היא כל כך מורגשת ברחובות, שרק אם תגיעו תוכלו להבין במה מדובר.

האנשים

רבים ממי שמבקר באל.איי יראה במקומיים כמלאים בפוזה עם אובססיה להוליווד. אבל רוב מי שגר כאן ידע שמדובר בתפיסה מוטעת – ומי שהעתיק את חייו לעיר, או נולד בה, בסך הכל מבטא את עצמו בחופשיות רבה.

מגוון

מספיק לנסוע כמה קילומטרים דרך מרכז העיר, ולראות את מגוון התרבויות. עד כדי כך שמסתבר שיש 224 שפות מדוברות ברחבי לוס אנג'לס. כור ההיתוך הזה מביא איתו את האווירה הייחודית ברחובות ומגוון המאכלים האותנטיים שתמצאו בכל פינה.

 

 

הנוף

המגוון לא בא לידי ביטוי רק באנשים או באוכל, אלא גם בחופים היפהפיים, ההרים המושלגים או ירוקים, תלוי בעונה, והמדבר רחב הידיים – והכל מבלי לעזוב את המחוז.

חי צומח – לא דומם

בהקשר ישיר לנוף עוצר הנשימה, הטופוגרפיה של אל.איי מלאה בעצי דקל, סקויה, קקטוסים וכל מיני שיחים פורחים. ויש גם את חיות הבר, כמו זאבי ערבות, טווסים, דובים ואריות. וכאשר תגיעו לחוף, תמצאו גם דולפינים, אריות ים ואפילו לווייתנים.

מוזיאונים

ללוס אנג'לס יש מבחר מרשים ביותר של מוזיאונים. האהוב ביותר הוא כנראה ה-Getty, אבל יש גם את LACMA, MOCA, Broad, ועוד רבים החל ממוזיאונים הקשורים לאוסקר ולגראמי ועד עשרות מוסדות אומנות קטנים יותר. מה שנחמד עוד יותר הוא שרוב המקומות הללו מציעים כניסה בחינם – ושמים את אל.איי ברמה בינלאומית לצד ניו יורק ופריז.

הזריחות והשקיעות

ברור שלא מדובר בתופעה ייחודית ללוס אנג'לס, אבל המקומיים אומרים שהאור פוגע בעיר בצורה אחרת.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE