הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הדאו ג'ונס נסגר ללא שינוי כי המשקיעים מחכים להחלטה על שער הריבית
יותר משהשוק ממתין להחלטה עצמה - העלאה ידועה מראש של רבע אחוז בשיעור הריבית - הוא ממתין לניסוחה המדויק, שיספק רמזים מה צפוי במחצית השנייה של 2018. חברות הנש'ק ספגו ירידות, וטוויטר עלתה בחמישה אחוזים בעקבות העלאת מחיר יעד של המניה על ידי ג'יי.פי. מורגן

מדדי המניות בבורסה בניו יורק לא זזו כמעט כלל היום (שלישי), בעת שהמשקיעים המתינו להחלטת הבנק הפדרלי מחר בנוגע לשער הריבית, ולא התרשמו מן ההישג ההיסטורי שהנשיא טראמפ עשה ככל יכולתו לשווק. יותר משהמשקיעים ממתינים להחלטה - שכמעט אין ספק שתהיה להעלות את הריבית ברבע אחוז - הם ממתינים לנוסח ההודעה שתלווה את ההעלאה, ולרמזים שיוכלו למצוא בה אם הפד מתכנן עוד העלאת ריבית אחת עד תום 2018, או שמא שתיים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יום רגוע על ה"רצפה". (צילום: CNBC)



בנוסף לסוגיה זו, יבחנו המשקיעים היטב את לשון הודעת הפד בנוגע לאינפלציה. "אני לא חושב שהם הולכים להגיד משהו מיוחד בנוגע להעלאת ריבית", אומר רוברט פאווליק, אסטרטג השקעות ראשי ומנהל תיקים בכיר בסלייטסטון וולת' הניו יורקית, ומוסיף: "אם הם ידברו קצת יותר מדי על אינפלציה, זה ייתן לשוק סיבה לדאגה".

הנתונים היום הראו עליית מחירים צרכניים שולית על רקע טיפוס איטי במחיר הדלק בתחנות, והמגמה הבסיסית המשיכה להצביע על אינפלציה מתונה במשק. הדאו ג'ונס נסגר כמעט ללא שינוי, בירידה נקודה וחצי, או שש אלפיות האחוז. מדד ה-S&P 500 נסגר בעלייה של 0.17%, ואילו מדד מניות הטכנולוגיה נאסד"ק נסגר בעלייה של חצי אחוז.

מניות של חברות ביטחוניות כמו ריית'יון, לוקהיד מרטין ונורת'רופ גרומאן סבלו מירידיות של בין 1.5 עד 2.8 אחוזים, השוק בכללותו כמעט שלא רשם תנודות היום. המנצחת הגדולה של היום היא טסלה, שמנייתה עלתה בשלושה אחוזים, אך זאת על רקע הודעה כי החברה תפטר אלפי עובדים ברחבי ארה"ב.


הציפור הכחולה מתחילה להמריא? 



פסיקת בית המשפט הפדרלי בוושינגטון הבירה, שאישרה את המיזוג בין AT&T לטיים-וורנר, הגיעה לאחר תום המסחר היום, אולם היא צפויה להכניס את המשקיעים למצב רוח מרומם עם צלצול הפתיחה מחר בבוקר, ובמיוחד במניות של חברות השוקלות לבצע מיזוג אנכי, בין חברה לגדולה לספקית ראשית שלה.

ייתכן שטוויטר, הדארלינג של עולם המדיה החברתית, מצליחה סופסוף לשכנע את המשקיעים ביכולתה למצוא דרך להוון את 330+ מיליון המשתמשים החודשיים שלה. בנק ההשקעות ג'יי.פי. מורגן העלה את מחיר היעד שלו למניית החברה ב-11 דולרים ל-50 דולר למניה, וכתוצאה קפצה מניית טוויטר בחמישה אחוזים לרמה של 43.49 דולרים למניה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE