הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שישה טיפים קטנים לחיים יותר מאושרים
פסיכולוגים מומחים פירטו מספר הרגלים מינוריים שיכולים להפוך את הלילה שלכם לרגוע יותר ואת היום שאחרי לאופטימי יותר

מסתבר שהסוד לבוקר נהדר – מתחיל בלילה הקודם, כך לפי מומחים שפרסמו מספר טיפים קטנים שיכולים לעשות את כל ההבדל בין יום מלא באופטימיות ליום מדכא.

1. טיול אחרי ארוחת הערב יכול לעזור מאוד לבריאות הפיזית והנפשית שלכם. מעבר להורדת רמות הסוכר בדם, פסיכולוג הסביר כי "טיול כל ערב מאפשר לי לעבד את המידע מכל היום, מה שנותן שלווה למוח העסוק שלי, וכך אני הולך לישון עם סביבה שקטה ודיאלוג פנימי שקט".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

2. תטענו את הפלאפון בחדר אחר – גם אם אתם משתמשים בו כשעון מעורר. מומחים אומרים שזו תהיה טובה ענקית לעצמכם.

"כבו את המסך כ-30 דקות לפני השינה, ותשקלו להרחיק את המכשירים מהמיטה כדי שלא תתפתו לבדוק אותם במהלך הלילה", אמרה לורי סנטוס, פרופ' לפסיכולוגיה באונ' ייל. "אני גם ממליצה לקנות את אחד מאותם שעונים מעוררים אולד-סקול".

3. תעשו מקלחת חמה בערב, ועדיף אמבטיה חמה. "טבילה מלאה במים, בניגוד למקלחת, הוכחה כמעלה את מצב הרוח אצל אנשים הסובלים מדיכאון", הסביר ג'סטין גרוסו, פסיכולוג גוף-ונפש, שציין גם שיפור גדול בשינה בקרב אלה עם נדודי שינה, כמו גם חיזוק מערכת הלב וכלי הדם.

וגם אם אמבטיה זה ממש לא הקטע שלכם, מקלחת חמה בערב תספיק.

 

 

4. רגע של מיינדפולנס – תהיו מודעים לגוף שלכם. כפי שהסביר קורטלנדט דאל, מדען מוח מאונ' ויסקונסין: "הסבו את תשומת הלב לכל חלק בגוף, החל מהראש ולעט למטה, עד שתגיעו לאצבעות הרגליים. שימו לב ותבחינו בתחושות בגוך, ובחום ובסקרנות, ללא שום שיפוטיות".

הטכניקה הזו יכולה להוריד את המתח הנפשי ולהרפות מהיום, כמו גם להשיג "איזון פנימי".

5. תתמקדו בהישגים. מומחים מדגישים כי השקעת זמנכם בהרהור על הרגעים החיוביים יכולה להקל על הגוף והמוח ולעזור ללכת לישון בשמחה.

"שימו לב לצעדים שנקטתם לקראת מטרה כלשהי, האתגרים שהתגברתם עליהם או המשימות שהושלמו, לא משנה כמה הן קטנות", אמר לי צ'יימברס, פסיכולוג אנגלי. "גם בדקו אם אתם יכולים למסגר מחדש אירועים מלחיצים כהזדמנויות לגילוי עצמי".

6. הכרת תודה – לפחות שלושה כאלה ביום. מומחים מציעים שתסיימו את היום שלכם עם רשימה של שלושה דברים שאתם אסירי תודה עליהם, קטנים או גדולים ככל שיהיו. אם תשקיעו כמה דקות כאלה בכל ערב, תשנו טוב יותר ותקומו רגועים יותר.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE