הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"השירות החשאי בונה תוכנית איך להגן על טראמפ בכלא"
על פי הניו יורק טיימס הנשיא לשעבר נמצא בסיכון גבוה להיכנס בזמן הקרוב לבית הכלא בגין ביזיון בית המשפט

השירות החשאי של ארצות הברית, המופקד על הגנת נשיאי ארה"ב לשעבר, שוקל כיצד להמשיך לעבוד אם דונלד טראמפ יסיים מאחורי סורג ובריח, כך אמרו מקורות לניו יורק טיימס.

ביום שלישי, השופט חואן מרצ'ן עכב החלטה להחזיק את טראמפ תחת סעיף זלזול בבית המשפט בשל הפרות לכאורה של צו איסור פרסום במשפטו - מימוש ההחלטה יכל להוביל את הנשיא לכלא.

הדיונים מתייחסים לאישומים פליליים בחשד לזיוף רישומים עסקיים שנועדו להסתיר את תשלום דמי-השתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס לקראת הבחירות לנשיאות ב-2016.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא ברור מיד מתי מרצ'ן יודיע על פסק הדין. הטיימס הדגיש במאמר מיום שלישי כי השופט עשוי להוציא אזהרה או להטיל קנס לפני נקיטת "הצעד הקיצוני" של כליאת המועמד הרפובליקני לכאורה לנשיאות למשך חודש בתא מעצר. התובעים, שטוענים שטראמפ תקף עדים ואנשים נוספים הקשורים לתיק שלו לפחות עשר פעמים ברשתות החברתיות החודש תוך הפרה של צו איסור פרסום, מבקשים כעת לקנוס את בן ה-77. עם זאת, פקידי השירות החשאי וסוכנויות אכיפת חוק אחרות ערכו פגישה בשבוע שעבר, שהתמקדה בכיצד להגן על טראמפ אם השופט יורה בסופו של דבר להכניסו לתא המעצר בבית המשפט.

הסוגיה של 'איך לכלוא בבטחה את הנשיא לשעבר' אם חבר המושבעים ימצא אותו אשם והוא יישלח לכלא בפועל "טרם טופלה ישירות", לפי עשרות פקידים ברמות שונות.

העיתון הדגיש שאם הדבר יקרה, זה יהפוך ל"אתגר מרתיע" ול"סיוט לוגיסטי" עבור כל הסוכנויות המעורבות.

טראמפ, עלול לעמוד בפני עד 136 שנות מאסר כתוצאה מארבעה תיקים פליליים נגדו.

לטענת הגורמים הרשמיים, אם ראש המדינה לשעבר ייכלא בפועל, יהיה עליו להיות מוחזק בנפרד מאסירים אחרים, כשכל מזונו וחפציו האישיים יעברו סינונים.

הסוכנים יצטרכו לעבוד 24/7, אמרו.

חל איסור מוחלט על נשק חם בבתי הכלא בארה"ב, אך סוכנים אלה "בכל זאת יהיו חמושים", לפי המקורות.

דובר של השירות החשאי אישר ל-NYT כי הסוכנות שומרת על נשיאים לשעבר, אך סירב לדון ב"פעולות הגנה ספציפיות".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE