הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בריחת המיליארדרים היהודים: עוצרים את הכסף לקולומביה ומכנים את האספסוף האנטי-ישראלי "פא^ינג מטורפים"
כמה מהתורמים העשירים ביותר של קולומביה החליטו לנטוש לאור גילויי האנטישמיות הקשים בשבוע האחרון באוניברסיטה במהלך שיטלטל את היציבות הפיננסית של המוסד

אוניברסיטת קולומביה התמודדה ביום שני עם עוד גל של זעם על האנטישמיות - והפעם מצד תורמים מיליארדרים - כשאחד מהם כינה את ההמון הפרו-פלסטיני בקמפוס "פאקינג מטורפים".

הבעלים של הניו אינגלנד פטריוטס, רוברט קראפט, בוגר קולומביה, הודיע כי יפסיק תרומות מיידית והאשים את ההנהלה בכך שלא הצליחה לשמור על בטיחות היהודים בקמפוס.

המשקיע המיליארדר ליאון קופרמן, בוגר בית ספר לעסקים, אמר כי ימשוך תרומותיו גם כן. מיליארדרים אחרים, כולל התעשיין לן בלווטניק, עשויים גם הם לשקול לסגת מהתחייבויותיהם בשל ההפגנות הפרו-חמאסיות שהותירו סטודנטים יהודים בטראומה. "ההנהגה של אוניברסיטת קולומביה חייבת לנקוט בצעדים מיידיים כדי להבטיח שסטודנטים יהודים יהיו מוגנים מפני איומים והפחדות, ושמי שמפר את המדיניות ישלם", אמר בלווטניק, מייסד חברת Access Industries.

קופרמן, בלווטניק וקראפט תרמו כמעט 100 מיליון דולרים בסך הכל לקולומביה, לפי כמה הערכות - כסף שיצר מספר בניינים בקמפוס, מלגות למהנדסים, ומרכז לסטודנטים יהודים.

אף אחד מהתורמים לא קרא עד כה בפומבי להחלפת הנשיאה, נמט "מינוש" שפיק, שהתמודדה עם לחץ מצד חברי קונגרס רפובליקנים ואגודת הבוגרים היהודיים של קולומביה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המחזה של סטודנטים שבונים מאהל במרכז הקמפוס, צועקים סיסמאות פרו-חמאסיות ומתעללים בסטודנטים יהודים, עורר זעם בקופרמן, שהוריו היגרו מפולין אחרי השואה.

הוא אמר ל-CNN, "הילדים האלה משוגעים. הם לא מבינים מה הם עושים או על מה הם מדברים". הוא הוסיף כי דיבר ישירות עם הנשיאה ואמר לה, "תפסיקי להעסיק את הפרופסורים השמאלניים האלה שממלאים ילדים בשנאה".

"אני לא חושב שהבעיה היא שצריך להחליף אותה. היא אפילו לא הייתה שם שנה", אמר קופרמן שהוסיף כי "הגיוון, השוויון וההכלה הזה - זה בולשיט".

ביום שני, קראפט פרסם ב-X ובאינסטגרם כי הוא מושך את תרומותיו: “אני עצוב עמוקות על השנאה הארסית שממשיכה לצמוח בקמפוס ובכל הארץ".

"אני כבר לא בטוח שקולומביה יכולה להגן על הסטודנטים והצוות שלה ולא נוח לי לתמוך באוניברסיטה עד שננקטת פעולה מתקנת".

מיליארדרים הם לא היחידים שנסוגים:ב"הקרן השנתית" של האוניברסיטה המכסה את עלות המלגות מסרה כי השתתפות התורמים ירדה השנה ב-25% כתוצאה מחוסר היכולת לגרום לסטודנטים יהודים להרגיש בטוח בקמפוס. "החל מה-7 באוקטובר זה ירד  - וחכו ותראו את תגובת ההנהגה", אמר מקור בעל ידע ישיר על התרומות, "זה פגע באמת בהכנסות שלהם".

אחרים שדיברו בעילום אמרו כי הם בטוחים כי חבר הנאמנים ידחוף לפעולה חזקה יותר נגד אנטישמיות.

"מכיוון שיש לנו חברים ובני ברית בדירקטוריון, הטקטיקה היא להיות פחות יריבים ויותר שותפים", אמר מקור אחד.

הרב דיוויד אינגבר, מנהל בכיר לחיים יהודיים ומנהל בכיר של מרכז ברונפמן ב-92NY אמר כי הוא רוצה שתורמים יפסיקו לתת עד שיהודים ירגישו בטוחים.

"למנהיגים עסקיים יש אחריות מוסרית עצומה. זה לא רגע בשבילם להתחבא", אמר.

"אני מקווה שאחרים ילכו בעקבות ההצהרה של קראפט".

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE